Skip to main content

Human growth, development and learning (5 cr)

Code: FJ00DK65-3011

General information


Enrollment

08.01.2024 - 14.01.2024

Timing

08.01.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1.5 op

Mode of delivery

70 % Contact teaching, 30 % Distance learning

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Podiatry

Teachers

  • Anni Issakainen
  • Laura Saar

Groups

  • JTSA24KM
    Podiatry, part-time studies
  • 22.01.2024 10:15 - 11:45, Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen FJ00DK65-3011
  • 23.01.2024 12:30 - 14:00, Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen FJ00DK65-3011
  • 05.02.2024 10:00 - 12:00, Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen FJ00DK65-3011
  • 05.02.2024 12:45 - 14:15, Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen FJ00DK65-3011
  • 19.02.2024 09:30 - 12:00, Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen FJ00DK65-3011
  • 13.05.2024 08:30 - 12:00, Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen FJ00DK65-3011
  • 14.05.2024 08:30 - 12:00, Ihmisen kasvu, kehitys ja oppiminen FJ00DK65-3011

Objective

You can define the basic concepts of motor learning.
You identify stages in the growth and development of human beings as well as the requirements for development and motor learning processes in different ages.
You can describe stages in human beings’ motor learning skills in different periods of life.
You can encounter other human beings.
You can create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guidance and counselling of individuals and groups.

Content

How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements for motor learning in different ages?
How does motoric ability and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?

Opiskelumateriaali

studies of the 1st semester module

Yksilölliset oppimisväylät

Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hakea hyväksilukua opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Tentit ja muut määräajat

Tenttien ja oppimistehtävien määräajat sovitaan opintojakson orientaatiotunneilla.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 5 x 27h = 135 h opiskelijantyötä

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson suorittaminen vaati tentin ja opintojaksolla sovittujen oppimistehtävien tekemistä hyväksytysti, sekä käytännön tunneille osallistumisen.