Siirry suoraan sisältöön

Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op)

Toteutuksen tunnus: AV00EN11-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.01.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 20.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoin AMK ja täydennyskoulutus

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Avoin ammattikorkeakoulu, polkuopiskelijat

Opettaja

  • Laura Hakanen
  • Katariina Palmu

Vastuuopettaja

Katariina Palmu

Ryhmät

  • AVLYX24KPOV
    Avoin AMK, tradenomi (AMK), verkkopolku 1,5 v., erillisryhmä
  • 04.09.2024 14:00 - 15:00, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus AV00EN11-3005
  • 24.09.2024 16:00 - 17:00, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus AV00EN11-3005
  • 09.10.2024 13:00 - 14:00, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus AV00EN11-3005

Tavoitteet

Osaat kuvata yrityksen asiakastyön prosesseja ja määritellä mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy. Osaat selvittää ja kuvata eri asiakasryhmien osto- ja kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä. Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.

Sisältö

Mitä asiakasprosessi tarkoittaa ja mikä on sen merkitys liiketoiminnassa? Millaisia kuluttajat, yritykset ja organisaatiot ovat asiakkaina? Mistä asiakaskokemus muodostuu ja miten siitä hankitaan tietoa? Miten asiakassuhteita rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään? Mitä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisympäristössä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakson voi suorittaa joustavasti omaan aikatauluun sovittaen, kuitenkin opintojakson aloitus- ja lopetuspäivämäärät ovat kiinteät.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso sisältää työelämäkontekstiin sovellettavia tehtäviä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla suoritetaan erilaisia oppimistehtäviä yksin ja ryhmässä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa keskimäärin opiskelijan 135 opiskelutuntia. Tuntimäärä on voi vaihdella riippuen opiskelijan opiskelu- ja työhistoriasta sekä opiskelutekniikasta.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso sisältyy Xamk Pulsen tradenomi (AMK), liiketalous verkkopolun opetussuunnitelmaan. Tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.

Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohde on määräajassa suoritetut oppimistehtävät. Tarkemmat tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytykset löydät Learn-alustalta.

Opintokokonaisuuden arviointikriteereitä ova:
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaan

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op) tai vastaavat tiedot

Lisätiedot

Tämä on Xamkin avoimen AMK:n tarjontaan sisältyvä opintojakso.
Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua avoimen AMK:n opintojaksoille.