Skip to main content

Customer-oriented marketing (5 cr)

Code: LT00AA93-3086

General information


Enrollment

08.01.2024 - 14.01.2024

Timing

22.01.2024 - 19.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Degree Programme in Business Management

Teachers

  • Heli Juntunen

Teacher in charge

Heli Juntunen

Groups

  • LTKV24KM
    Business management, full-time studies
  • 22.01.2024 12:45 - 15:15, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3086
  • 12.02.2024 12:30 - 16:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3086
  • 19.02.2024 12:30 - 15:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3086
  • 04.03.2024 09:45 - 11:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3086
  • 18.03.2024 11:30 - 14:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3086
  • 22.04.2024 14:15 - 17:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3086

Objective

You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.

Content

What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Toteutukseen sisältyy lähiopetusta

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Further information

Toteutukseen sisältyy lähiopetusta kuutena päivänä kevään aikana.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

1-5