Customer-oriented marketing (5 cr)
Code: LT00AA93-3086
General information
Enrollment
08.01.2024 - 14.01.2024
Timing
22.01.2024 - 19.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Heli Juntunen
Teacher in charge
Heli Juntunen
Groups
-
LTKV24KMBusiness management, full-time studies
- 22.01.2024 12:45 - 15:15, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3086
- 12.02.2024 12:30 - 16:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3086
- 19.02.2024 12:30 - 15:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3086
- 04.03.2024 09:45 - 11:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3086
- 18.03.2024 11:30 - 14:30, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3086
- 22.04.2024 14:15 - 17:00, Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3086
Objective
You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?
Opiskelumateriaali
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Toteutukseen sisältyy lähiopetusta
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Further information
Toteutukseen sisältyy lähiopetusta kuutena päivänä kevään aikana.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
1-5