Personal selling (5 cr)
Code: LT00CY39-3018
General information
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
02.09.2024 - 17.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Kirsi Soulamo
Teacher in charge
Kirsi Soulamo
Groups
-
LTKV23SP3Business, full-time studies
- 02.09.2024 12:00 - 15:30, Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018
- 09.09.2024 12:00 - 15:30, Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018
- 16.09.2024 12:00 - 15:30, Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018
- 23.09.2024 12:00 - 15:30, Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018
- 30.09.2024 12:00 - 15:30, Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018
- 10.10.2024 08:30 - 12:00, Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018
- 15.10.2024 12:00 - 15:30, Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018
- 12.11.2024 12:00 - 15:00, Lukupiiri: Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018
- 18.11.2024 12:00 - 15:30, Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018
- 28.11.2024 09:00 - 12:30, Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018
- 02.12.2024 16:00 - 19:30, Myyntityön näyttö: Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018
- 09.12.2024 12:00 - 15:30, Henkilökohtainen myyntityö LT00CY39-3018
Objective
You know how to acquire information about customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and can act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.
Content
What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
How do selling to consumers, companies and other organisations differ from each other?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
Opiskelumateriaali
1. Itse valittu henkilökohtaista myyntityötä käsittelevä kirja (lukupiiri)
2. Muut opiskelumateriaalit ovat käytettävissä Learnissa.
Yksilölliset oppimisväylät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: 1) työviikkopohjainen oppimisväylä, 2) opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä 3) työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
1) Työviikkopohjainen väylä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti ja pikkuryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
2) Työhön integroitu väylä
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.
3) Opintoja nopeuttava vaihtoehto
• voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla vierailee myyntityön ammattilaisia sekä Best Seller Competition -kilpailussa mukana olleita Xamkin opiskelijoita ja alumneja.
Myyntityön näyttö toteutetaan työelämäyhteistyönä myyntityön ammattilaisten kanssa.
Tentit ja muut määräajat
1. Itsenäinen tehtävä: Huippumyyjän itsetuntemus
2. Videotehtävä ryhmänä
3. Lukupiiri
4. Myyntityön näyttö (Best Seller Competition -karsintakilpailu)
Opiskelijan työmäärä
Osallistuminen opetukseen 40 h
Itsenäiset tehtävät 20 h
Ryhmätehtävä 17 h
Lukupiiriin valmistautuminen ja lukupiiri 26 h
Valmistautuminen myyntityön näyttöön sekä näyttö myyntityön ammattilaisille 32 h
Further information
Lisätietoja antaa lehtori Kirsi Soulamo kirsi.soulamo@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu seuraaviin osa-alueisiin:
- osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä
- osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja myyntiprosessin eri vaiheiden edellyttämät tehtävät
- osaat toimia myyntitilanteissa ja asiakaskohtaamisissa tarkoituksenmukaisilla tavoilla
Arviointi tapahtuu seuraavien tehtävien avulla:
- aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen
- itsenäinen tehtävä (huippumyyjän itsetuntemus)
- videotehtävä ryhmänä
- työelämäyhteistyö eli myyntityön ammattilaisille annettava myyntityön näyttö (Best Seller Competition case)
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge