Siirry suoraan sisältöön

Peliprojekti 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00EP14-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

13.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Peliteknologian koulutus
  • Peliohjelmoinnin koulutus

Opettaja

  • Niina Mässeli
  • Pekka Vilpponen

Vastuuopettaja

Pekka Vilpponen

Ryhmät

  • PTKT24KP
    Peliteknologiat, päivätoteutus
  • 20.01.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 27.01.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 03.02.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 10.02.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 17.02.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 03.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 10.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 17.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 24.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 31.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 07.04.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 14.04.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
  • 28.04.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit

Tavoitteet

Osaat soveltaa moduulin opintojaksoilla hankittua osaamista suuremman kokonaisuuden toteuttamiseen.
Osaat itseohjautuvasti toteuttaa pienen pelin tiimissä.
Osaat hyödyntää löytämäänsä tietoa luotettavista tietolähteistä.

Sisältö

Millaisia ominaisuuksia pelimoottorit tarjoavat?
Miten hyödynnät pelimoottorin tarjoamia ominaisuuksia projektissasi?
Miten hyödynnät ohjelmointia pelisi rakentamisessa?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaalit ilmoitetaan koulutuksen Learn-alustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimismuoto:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimismuoto:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.

Kansainvälinen yhteistyö

Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia, josta pidetään erikseen tuntikirjanpitoa.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijat raportoidessa 135 tuntia tuntikirjanpitojärjestelmässä ja hyväksytyn projektiraportin jälkeen opiskelija saa Hyväksytyn suorituksen opintojaksosta.