Peliprojekti 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00EP14-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Peliteknologian koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
Opettaja
- Niina Mässeli
- Pekka Vilpponen
Vastuuopettaja
Pekka Vilpponen
Ryhmät
-
PTKT24KPPeliteknologiat, päivätoteutus
- 20.01.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
- 27.01.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
- 03.02.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
- 10.02.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
- 17.02.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
- 03.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
- 10.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
- 17.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
- 24.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
- 31.03.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
- 07.04.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
- 14.04.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
- 28.04.2025 10:00 - 16:00, Peliprojektit
Tavoitteet
Osaat soveltaa moduulin opintojaksoilla hankittua osaamista suuremman kokonaisuuden toteuttamiseen.
Osaat itseohjautuvasti toteuttaa pienen pelin tiimissä.
Osaat hyödyntää löytämäänsä tietoa luotettavista tietolähteistä.
Sisältö
Millaisia ominaisuuksia pelimoottorit tarjoavat?
Miten hyödynnät pelimoottorin tarjoamia ominaisuuksia projektissasi?
Miten hyödynnät ohjelmointia pelisi rakentamisessa?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaalit ilmoitetaan koulutuksen Learn-alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimismuoto:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimismuoto:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.
Kansainvälinen yhteistyö
Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia, josta pidetään erikseen tuntikirjanpitoa.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijat raportoidessa 135 tuntia tuntikirjanpitojärjestelmässä ja hyväksytyn projektiraportin jälkeen opiskelija saa Hyväksytyn suorituksen opintojaksosta.