Skip to main content

Client-oriented evaluation and development of social and health services (5 cr)

Code: SJ00DU99-3007

General information


Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Master's Degree Programme in Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity

Teachers

  • Anni Issakainen
  • Johanna Vesanto

Groups

  • MOSA23SY
    Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity, master studies
  • 25.01.2024 08:15 - 09:45, Orientaatio: Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007
  • 22.02.2024 13:00 - 15:30, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007
  • 23.02.2024 08:15 - 11:45, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007
  • 22.03.2024 08:15 - 09:45, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007
  • 18.04.2024 08:15 - 11:15, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007
  • 23.05.2024 08:15 - 11:15, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007

Objective

You can develop and evaluate customer-oriented social and health services and methods in cooperation with different actors. 
You can use foresight data and information in the development of services. 
You can apply quality management methods and processes to the evaluation and development of client-oriented services. 
You can reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management.

Content

What does customer orientation mean in the development of services and how do you collect and evaluate this data and information?
How do you use development and evaluation methods in social and health services?
How do you reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management?
How do you use foresight data and information in the development of services?

Opiskelumateriaali

Learn-alustalla ilmoitettava materiaali.
Aktiivinen tiedonhaku

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä: Opiskelija perehtyy aineistoon ja työstää oppimistehtäviä Learn-alustalle kuvatun aikataulun mukaisesti

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso saattaa sisältää joiltain osin työelämäyhteistyötä

Tentit ja muut määräajat

Orientaaio ilmoiteitettavat ajankohdat

Opiskelijan työmäärä

5op = 135h

Toteutuksen osien kuvaus

Miten hankit sosiaali- ja terveysalan palvelutuotantoa koskevaa tietoa asiakasymmärryksen ja -lähtöisyyden näkökulmasta ja arvioit sitä?
Miten sovellat arvioinnin ja ketterän kehittämisen menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten uudistat ja toteutat asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia osana strategista johtamista?
Miten hyödynnät ennakointitietoa palvelujen kehittämisessä?

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Ylemmän amk tutkinnon arviointikehikon mukaisesti (taso 3). Arvosana 1-5.
Osaat:
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluista laaja-alaisesti
b) ratkaista vaativia palvelujen asiakaslähtöisyyteen liittyviä ongelmia tutkimus-, kehit tämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa
d) vastata ja kehittää palvelujen asiakaslähtöisyyttä itsenäisesti.