Client-oriented evaluation and development of social and health services (5 cr)
Code: SJ00DU99-3007
General information
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
08.01.2024 - 31.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity
Teachers
- Anni Issakainen
- Johanna Vesanto
Groups
-
MOSA23SYMultidisciplinary Promotion of Functional Capacity, master studies
- 25.01.2024 08:15 - 09:45, Orientaatio: Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007
- 22.02.2024 13:00 - 15:30, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007
- 23.02.2024 08:15 - 11:45, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007
- 22.03.2024 08:15 - 09:45, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007
- 18.04.2024 08:15 - 11:15, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007
- 23.05.2024 08:15 - 11:15, Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminen SJ00DU99-3007
Objective
You can develop and evaluate customer-oriented social and health services and methods in cooperation with different actors.
You can use foresight data and information in the development of services.
You can apply quality management methods and processes to the evaluation and development of client-oriented services.
You can reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management.
Content
What does customer orientation mean in the development of services and how do you collect and evaluate this data and information?
How do you use development and evaluation methods in social and health services?
How do you reform and carry out customer-oriented services as part of strategic management?
How do you use foresight data and information in the development of services?
Opiskelumateriaali
Learn-alustalla ilmoitettava materiaali.
Aktiivinen tiedonhaku
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä: Opiskelija perehtyy aineistoon ja työstää oppimistehtäviä Learn-alustalle kuvatun aikataulun mukaisesti
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso saattaa sisältää joiltain osin työelämäyhteistyötä
Tentit ja muut määräajat
Orientaaio ilmoiteitettavat ajankohdat
Opiskelijan työmäärä
5op = 135h
Toteutuksen osien kuvaus
Miten hankit sosiaali- ja terveysalan palvelutuotantoa koskevaa tietoa asiakasymmärryksen ja -lähtöisyyden näkökulmasta ja arvioit sitä?
Miten sovellat arvioinnin ja ketterän kehittämisen menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten uudistat ja toteutat asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia osana strategista johtamista?
Miten hyödynnät ennakointitietoa palvelujen kehittämisessä?
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Ylemmän amk tutkinnon arviointikehikon mukaisesti (taso 3). Arvosana 1-5.
Osaat:
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa sosiaali-, terveys- ja kuntoutuspalveluista laaja-alaisesti
b) ratkaista vaativia palvelujen asiakaslähtöisyyteen liittyviä ongelmia tutkimus-, kehit tämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa
d) vastata ja kehittää palvelujen asiakaslähtöisyyttä itsenäisesti.