Siirry suoraan sisältöön

Pelien kehitys (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU03-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 22

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Marko Siitonen
  • Panu Vuoristo

Ryhmät

  • GDKV24SP
    Game design, full-time studies
  • 15.01.2025 10:15 - 14:15, Game development GD00CU03-3014
  • 20.01.2025 10:00 - 15:00, Game development GD00CU03-3014
  • 03.02.2025 10:00 - 15:00, Game development GD00CU03-3014
  • 10.02.2025 10:00 - 13:45, Game development GD00CU03-3014
  • 12.02.2025 08:30 - 10:45, Game development GD00CU03-3014
  • 13.02.2025 08:15 - 10:15, Game development GD00CU03-3014
  • 17.02.2025 10:00 - 13:45, Game development GD00CU03-3014
  • 12.03.2025 08:30 - 11:00, Game development GD00CU03-3014
  • 18.03.2025 08:30 - 10:45, Game development GD00CU03-3014
  • 19.03.2025 08:30 - 11:00, Game development GD00CU03-3014
  • 03.04.2025 12:00 - 16:00, Game development GD00CU03-3014
  • 07.04.2025 10:00 - 12:30, Game development GD00CU03-3014
  • 17.04.2025 12:45 - 16:00, Game development GD00CU03-3014

Tavoitteet

- Hahmotat pelikehityksen eri vaiheiden tekniikoita, sekä työssä tarvittavat ohjelmistot. Pelienkehitystyökalujen peruskäyttö.
- Osaat eri tuotatomallit ja totetutusprosessin vaiheet.
- Opit perustekniikat tarvittavien sisältöjen toteuttamiseen.
- Opit eri pelinkehitys ohjelmistojen eroavaisuudet ja valitsemaan kuhunkin työhön sopivamman ohjelmiston.
- Opit 2d ja 3d pelinkehitystyökalujen käytön perusteet.

Sisältö

Kuinka pelinkehitystyökaluja käytetään 2D pelin toteuttamiseen.
Kuinka luoda 2D sisältöä peleihin.
Kuinka 2D grafiikkaa toteuttaan ja animoidaan.
Kuinka 3D objekteja käytään pelimoottorissa.
Miten työkaluja käytetään kolmiuloitteisten peliympäristöjen tekemiseen.
Kuinka perusinteraktiot toteutetaan.
Kolmiuloitteisen kentän toteuttaminen pelimoottorilla.

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Osallistut oppitunneille annetun aikataulun mukaan. Oppituntiharjoitusten lisäksi tehdään erikseen annettavia, itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä.

Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.



TKI ja työelämäyhteistyö

Pääpaino on perustaidoissa. Ei työ-elämän yhteistyötä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Totetutetut harjoitustehtävät.