Hahmojen ja ympäristöjen suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU11-3013
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Nicholas Sweetman
- Maarit Kalmakurki
Vastuuopettaja
Maarit Kalmakurki
Ryhmät
-
GDKV23KMGame design, part-time studies
- 15.02.2024 09:00 - 16:00, Character and environment design GD00CU11-3013
- 07.03.2024 12:30 - 16:00, Character and environment design GD00CU11-3013
- 20.03.2024 16:30 - 17:30, Character and environment design GD00CU11-3013
- 04.04.2024 12:30 - 16:00, Character and environment design GD00CU11-3013
- 25.04.2024 12:30 - 16:00, Character and environment design GD00CU11-3013
Tavoitteet
Tiedät kuinka kirjoittaa hahmokuvauksen, jossa esitetään käsikirjoituksen jäsenten fyysiset ja persoonalliset ominaisuudet.
Tiedät kuinka käyttää perusmuotoja siluettien luomiseen hahmoille ja ympäristöille.
Sinulla on selkeä käsitys ihmisen perustyypeistä ja erottuvista etnisistä piirteistä.
Tiedät kuinka tuottaa sijaintiluettelo ja ympäristösuunnitelma pelisuunnitteluasiakirjan tai komentosarjan perusteella.
Pystyt luomaan hahmojen käännösarkit, ilmeet ja ympäristön tuotantopiirrokset 3D-mallinntajalle.
Sisältö
Kuinka suunnitella hahmon yksilölliset vahvuudet ja heikkoudet sekä heidän piirteet ja taidot?
Kuinka luoda hahmo- ja ympäristösuunnitelmia peleihin?
Kuinka käyttää piirtopöytää?
Kuinka luonnostella pienoiskuvia tutkimalla asettelua ja kameran sijoittelua ympäristösuunnittelussa.
Kuinka käyttää siluettointitekniikoita fyysisen erilaisuuden luontiin hahmoissa ja ilmaistaksesi persoonallisuuden piirteitä?
Kuinka luoda ilmearkki kasvojen reaktioista?
Kuinka maalata grisaille-tekniikalla?
Opiskelumateriaali
Game design basics. Mise-en-scene. Script writing & Non-linear storytelling.
Videoluentoja, video ja kirjalinkkejä Learnissa
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Kurssi on pääosin verkossa. Luennot ovat vain ryhmä kontaktipäivinä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso liittyy aiempaan opintojaksoon jossa on pelisuunnittelua. Kurssi valmentaa työelämätaitoja.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perusteena on aktiivisuus opintojaksolla sekä tehdyt tehtävät ja niiden laatu
Esitietovaatimukset
Required studies of Drawing and painting, Composition and Colour, and Game Design Research & Sketching or equivalent skills.