Siirry suoraan sisältöön

Käytettävyys ja käyttöliittymän suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU06-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

15 - 25

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Mikko Lehto
  • Suvi Pylvänen

Vastuuopettaja

Suvi Pylvänen

Ryhmät

  • GDKV22SP
    Game design, full-time studies
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 17.01.2024 09:00 - 13:45
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 24.01.2024 11:30 - 13:45
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 26.01.2024 08:30 - 11:30
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 31.01.2024 09:00 - 13:45
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 14.02.2024 11:30 - 13:45
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 19.02.2024 12:30 - 16:00
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 06.03.2024 11:30 - 13:45
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 07.03.2024 10:00 - 12:00
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 11.03.2024 10:00 - 12:45
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 26.03.2024 12:00 - 14:15
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 05.04.2024 08:30 - 11:30
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 08.04.2024 10:00 - 12:30
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 17.04.2024 11:30 - 13:45
  • Usability and user interface design GD00CU06-3011 / 24.04.2024 08:30 - 11:00

Tavoitteet

Tunnet käyttöliittymän suunnittelun, käytettävyyden, saavutettavuuden ja käyttökokemuksen perusperiaatteet.
Pystyt suorittamaan käytettävyystestejä ja tunnet erilaisia testimenetelmiä, joita voidaan soveltaa peleihin.
Ymmärrät käytettävyyteen vaikuttavia psykologian perusteita, kuten ihmisen havainnon ja muistin perusteet.
Tunnet käyttäjäkeskeisen suunnitteluprosessin ja siihen liittyvät menetelmät.
Tunnet peleissä käytettävät yleisimmät käyttöliittymäsuunnittelumallit ja elementit.

Sisältö

Kuinka suunnitella helppokäyttöisiä ja saavutettavia käyttöliittymiä?
Kuinka suunnitella ja toteuttaa käytettävyystesti ja arvioida käytettävyys?

Opiskelumateriaali

Videot ja muu materiaali Learn.

Kirjat:
Celia Hodent. 2017. The Gamer's Brain : How Neuroscience and UX Can Impact Video Game Design. CRC Press.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/xamk-ebooks/detail.action?docID=4943930

TKI ja työelämäyhteistyö

Kurssi sisältää mahdollisia työelämäedustajien antamia luentoja.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti sekä ryhmissä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehdyt oppimistehtävät
Itsearviointi