Käytettävyys ja käyttöliittymän suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU06-3011
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
15 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Mikko Lehto
- Suvi Pylvänen
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV22SPGame design, full-time studies
- 17.01.2024 09:00 - 13:45, Usability and user interface design GD00CU06-3011
- 24.01.2024 11:30 - 13:45, Usability and user interface design GD00CU06-3011
- 26.01.2024 08:30 - 11:30, Usability and user interface design GD00CU06-3011
- 31.01.2024 09:00 - 13:45, Usability and user interface design GD00CU06-3011
- 14.02.2024 11:30 - 13:45, Usability and user interface design GD00CU06-3011
- 19.02.2024 12:30 - 16:00, Usability and user interface design GD00CU06-3011
- 06.03.2024 11:30 - 13:45, Usability and user interface design GD00CU06-3011
- 07.03.2024 10:00 - 12:00, Usability and user interface design GD00CU06-3011
- 11.03.2024 10:00 - 12:45, Usability and user interface design GD00CU06-3011
- 26.03.2024 12:00 - 14:15, Usability and user interface design GD00CU06-3011
- 05.04.2024 08:30 - 11:30, Usability and user interface design GD00CU06-3011
- 08.04.2024 10:00 - 12:30, Usability and user interface design GD00CU06-3011
- 17.04.2024 11:30 - 13:45, Usability and user interface design GD00CU06-3011
- 24.04.2024 08:30 - 11:00, Usability and user interface design GD00CU06-3011
Tavoitteet
Tunnet käyttöliittymän suunnittelun, käytettävyyden, saavutettavuuden ja käyttökokemuksen perusperiaatteet.
Pystyt suorittamaan käytettävyystestejä ja tunnet erilaisia testimenetelmiä, joita voidaan soveltaa peleihin.
Ymmärrät käytettävyyteen vaikuttavia psykologian perusteita, kuten ihmisen havainnon ja muistin perusteet.
Tunnet käyttäjäkeskeisen suunnitteluprosessin ja siihen liittyvät menetelmät.
Tunnet peleissä käytettävät yleisimmät käyttöliittymäsuunnittelumallit ja elementit.
Sisältö
Kuinka suunnitella helppokäyttöisiä ja saavutettavia käyttöliittymiä?
Kuinka suunnitella ja toteuttaa käytettävyystesti ja arvioida käytettävyys?
Opiskelumateriaali
Videot ja muu materiaali Learn.
Kirjat:
Celia Hodent. 2017. The Gamer's Brain : How Neuroscience and UX Can Impact Video Game Design. CRC Press.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/xamk-ebooks/detail.action?docID=4943930
TKI ja työelämäyhteistyö
Kurssi sisältää mahdollisia työelämäedustajien antamia luentoja.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti sekä ryhmissä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehdyt oppimistehtävät
Itsearviointi