Skip to main content

Physical activity in health promotion (5 cr)

Code: LI00EE68-3007

General information


Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

08.01.2024 - 17.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Degree Programme in Physical Education

Teachers

  • Anna-Kaisa Hokkanen

Teacher in charge

Vesa Väänänen

Groups

  • LISA23SP
    Physical Education, full-time studies
  • 08.01.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / ORIENTAATIO
  • 10.01.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA 0
  • 11.01.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 15.01.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA
  • 17.01.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TEP
  • 18.01.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 22.01.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA
  • 24.01.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TEP
  • 25.01.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 29.01.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA
  • 31.01.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TEP
  • 01.02.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 05.02.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA
  • 07.02.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TEP
  • 08.02.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 12.02.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA
  • 14.02.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TEP
  • 15.02.2024 12:30 - 15:30, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 19.02.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA
  • 21.02.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TEP
  • 22.02.2024 12:30 - 15:00, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 04.03.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA
  • 06.03.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TEP
  • 07.03.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 11.03.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA
  • 13.03.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TEP
  • 14.03.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 18.03.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA
  • 20.03.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TEP
  • 21.03.2024 13:00 - 15:30, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 25.03.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA
  • 27.03.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TEP
  • 28.03.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 03.04.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TEP
  • 04.04.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 08.04.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA
  • 10.04.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TEP
  • 11.04.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 15.04.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA
  • 17.04.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TEP
  • 18.04.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI
  • 22.04.2024 13:00 - 16:00, Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA
  • 24.04.2024 12:15 - 16:30, Teli-teemakokonaisuus / PÄÄTÖSSEMINAARI
  • 25.04.2024 13:00 - 16:00, Teli teemakokonaisuus / Itse- ja vertaisarviointi

Objective

You can define health-promoting physical activity and its different types.
You understand how physical inactivity and activity affect health and know the recommendations of health-promoting physical activity that guide physical education instructors' work.
You can plan health-promoting, goal-oriented physical exercises in a client-centred way.

Content

What is meant by health-promoting and applied physical activity and adapted physical education?
How do physical inactivity and activity affect health?
What are the national recommendations for health-promoting physical activity?
How do the frequency and instruction of health-promoting physical exercise account for the special features and needs of different clients and client groups?
What do motivation levels mean and how are they accounted for in clients' physical exercise instruction?

Evaluation scale

1-5