Testing, assessing and developing health fitness (5 cr)
Code: LI00EH50-3007
General information
- Enrollment
- 08.04.2024 - 21.04.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.09.2024 - 31.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
- Teachers
- Anna-Kaisa Hokkanen
- Teacher in charge
- Vesa Väänänen
- Groups
-
LISA24KPPhysical Education, full-time studies
- Course
- LI00EH50
Realization has 39 reservations. Total duration of reservations is 113 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 02.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / ORIENTAATIO |
SA423
Teorialuokka
|
Wed 04.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA 0 |
Ei tilavarausta
|
Thu 05.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI |
SA312
Byod-/teorialuokka
|
Mon 09.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA |
SA423
Teorialuokka
|
Wed 11.09.2024 time 12:15 - 14:00 (1 h 45 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TEP + DIALOGI |
SA420
Teorialuokka
|
Mon 16.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA |
SA412
Byod-/teorialuokka
|
Wed 18.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TEP |
Ei tilavarausta
|
Thu 19.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI |
SA312
Byod-/teorialuokka
|
Mon 23.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA |
SA423
Teorialuokka
|
Wed 25.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TEP |
Työelämäyhteistyö
|
Thu 26.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI |
SA312
Byod-/teorialuokka
|
Mon 30.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA |
SA412
Byod-/teorialuokka
|
Wed 02.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TEP |
Työelämäyhteistyö
|
Thu 03.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI |
SA423
Teorialuokka
|
Wed 09.10.2024 time 13:30 - 16:00 (2 h 30 min) |
Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI |
SA412
Byod-/teorialuokka
|
Thu 10.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TEP |
Työelämäyhteistyö
|
Mon 14.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA |
SA423
Teorialuokka
|
Wed 16.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TEP |
Työelämäyhteistyö
|
Thu 17.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI |
SA423
Teorialuokka
|
Mon 28.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA |
SA412
Byod-/teorialuokka
|
Wed 30.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TEP |
Työelämäyhteistyö
|
Thu 31.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI |
Ryhmän oma työskentely
|
Mon 04.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA |
SA423
Teorialuokka
|
Wed 06.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TEP |
Työelämäyhteistyö
|
Thu 07.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI |
Ryhmän oma työskentely
|
Mon 11.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA |
SA423
Teorialuokka
|
Wed 13.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TEP |
Työelämäyhteistyö
|
Thu 14.11.2024 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / OHJAUSRYHMÄ tapaaminen |
Verkossa (TEAMS)
|
Mon 18.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA |
SA423
Teorialuokka
|
Wed 20.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TEP |
Työelämäyhteistyö
|
Thu 21.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI |
|
Wed 27.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TEP |
Työelämäyhteistyö
|
Thu 28.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI |
SA312
Byod-/teorialuokka
|
Mon 02.12.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TIIMIKLINIKKA |
SA423
Teorialuokka
|
Wed 04.12.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / TEP |
Työelämäyhteistyö
|
Thu 05.12.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / DIALOGI |
tiimin työskentely/seminaariin valmistautuminen
|
Mon 09.12.2024 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Teli-teemakokonaisuus / PÄÄTÖSSEMINAARI |
SA150
Savonniemisali
|
Wed 11.12.2024 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
teli-teemakokonaisuus / TENTTI |
SA150
Savonniemisali
|
Thu 12.12.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Teli-teemakokonaisuus / Itse- ja vertaisarviointi |
Verkossa
|
Objective
You are able to define the concept of health fitness and know how it is assessed and tested.
You can plan situations for assessing and testing clients' health fitness by paying attention to ethical and confidentiality factors.
You can assess your own and clients' health fitness in a versatile way making use of different tests and measurements.
You are able to plan evidence-based physical exercises to develop health fitness.
You can interpret test results, draw conclusions and make use of the results in instructing clients.
Content
How are health fitness and its different components defined?
How is health fitness assessed and tested?
How do you test endurance, the fitness of the musculoskeletal system, motor fitness and analyse body composition?
How do you choose customised tests for measuring clients' health fitness?
How do you assess individuals' health fitness reliably and in a repeat manner?
What responsibilities and ethical principles relate to testing?
How do you give clients feedback on the test results?
How do you interpret test results and make use of them in the program planning and implementation of physical exercises?
How do you assess your own activities as a tester?
How do you make use of client and peer feedback in developing your own activities?
Evaluation
Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Evaluation scale
1-5