Skip to main content

School wellbeing and working in educational institutions (5 cr)

Code: KH00ES41-3002

General information


Enrollment

14.08.2024 - 08.09.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services, school wellbeing

Teachers

  • Hanna-Leena Lipsanen
  • Olli Rissanen

Groups

  • KHSA24SP
    Social Services, school wellbeing, full-time studies
  • 04.09.2024 10:30 - 13:30, Aloitus: Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002
  • 17.09.2024 09:00 - 18:00, Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002
  • 18.09.2024 08:30 - 11:30, Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002
  • 25.09.2024 08:30 - 11:30, Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002 Triangelihanke
  • 02.10.2024 08:30 - 11:30, Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002 Kokemusasiantuntija
  • 09.10.2024 08:30 - 11:30, Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002
  • 16.10.2024 08:30 - 11:30, Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002
  • 30.10.2024 08:30 - 11:30, Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002
  • 06.11.2024 10:00 - 16:00, Lopetus: Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002

Objective

You understand the main structure of the Finnish education system.
You are familiar with the educational legislation and the main norms influencing the operation of schools and educational institutions.
You understand the concept of of participation and the significance of participation in school environment.
You are able to support the participation of children and youth.
You understand the significance and possibilities of multi-professional work in school environment.

Content

What is participation and how significant is it in school environment?
How to support the participation of children and youth?
What is the main structure of the Finnish education system?
What educational legislation and norms are there to guide the operation of schools and educational institutions?
What is the significance of multi-professional work in school environment and what possibilities does it offer?

Opiskelumateriaali

Learn-alustan materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla tutustut suomalaiseen koulutusjärjestelmään. Perehdyt keskeiseen lainsäädäntöön, opetussuunnitelmiin ja työtä ohjaaviin asiakirjoihin oppilaitoksissa.
Pohdit moniammatillisen työskentelyn mahdollisuuksia oppilaitoksissa. Kartoitat millaisia tehtäviä ja rooleja eri toimijoilla/ammattilaisilla on oppilaitosympäristössä hyvinvoinnin edistämiseksi.
Tunnet koulu- ja oppilaitosnuorisotyön keskeiset periaatteet.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135t opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson tehtävien ja harjoitusten hyväksytty suorittaminen.