Skip to main content

Theories of well-being (5 cr)

Code: SO00CU71-3008

General information


Enrollment

14.08.2024 - 08.09.2024

Timing

22.08.2024 - 17.10.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Promotion of Functional Ability

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services, Master's Degree

Teachers

  • Päivi Petrelius
  • Marko Raitanen
  • Tuomo Paakkonen

Groups

  • SOKV24SY
    Social services, master studies
  • 29.08.2024 13:00 - 14:30, Hyvinvointiteoreettinen ajattelu SO00CU71-3008
  • 29.08.2024 14:45 - 16:15, Hyvinvointiteoreettinen ajattelu SO00CU71-3008
  • 30.08.2024 13:00 - 14:30, Hyvinvointiteoreettinen ajattelu SO00CU71-3008
  • 30.08.2024 14:45 - 16:15, Hyvinvointiteoreettinen ajattelu SO00CU71-3008
  • 04.10.2024 09:00 - 10:30, Hyvinvointiteoreettinen ajattelu SO00CU71-3008
  • 04.10.2024 10:45 - 12:15, Hyvinvointiteoreettinen ajattelu SO00CU71-3008
  • 04.10.2024 13:00 - 14:30, Hyvinvointiteoreettinen ajattelu SO00CU71-3008
  • 04.10.2024 14:45 - 16:15, Hyvinvointiteoreettinen ajattelu SO00CU71-3008
  • 17.10.2024 10:45 - 12:15, Hyvinvointiteoreettinen ajattelu SO00CU71-3008
  • 17.10.2024 13:00 - 14:30, Hyvinvointiteoreettinen ajattelu SO00CU71-3008

Objective

You are familiar with the main theories of well-being
You are familiar with the most common trends of welfare research.
You are able to look at welfare as a strategic base of social work and services
You are able to look at the everyday life of people of different ages from the point of you of welfare.
You know how to analyze the links between welfare, way of life and life span.
You know how to monitor and anticipate the regional, national and global development of welfare.

Content

What are the most common types of trends of welfare research?
How does the view of the welfare control social work and serices?
How do you think of welfare in everyday life?
How to analyze the life span and the way of life?
How to monitor and anticipate the development of welfare on different levels?

Opiskelumateriaali

The development and leadership of welfare

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Learn, lähiopetus, itsenäinen tiedonhankinta, PBL.
Tarjotaan vaihtoehtoinen toteutus (Teams), jossa on vähemmän läsnäolovelvoitetta.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opiskelija on suorittanut vastaavan laajuiset ja sisältöiset opinnot yliopistossa tai korkeakoulussa

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämäyhteistyö ilmenee tehtävissä, joita voidaan soveltaa oman työn kehittämiseen.

Tentit ja muut määräajat

Ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla jakson alkaessa.

Opiskelijan työmäärä

Normaali ykemmön amk-opiskelijan opintoviikkopohjainen laskennallinen työmäärä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi pohjautuu tehtäväarviointiin, jossa hyödynnetään laadullista arviointia. Tämän arvioinnin perustana on tehtävien tarkasteleminen
suhteessa tehtävien tavoitteisiin.

Qualifications

Bachelor of social services or bachelor degree of elderly care and the sufficient work experience