Promoottori (5 op)
Toteutuksen tunnus: KY00BH71-3010
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
26.08.2024 - 08.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yhteisten opintojen koulutusyksikkö
Toimipiste
- Kotkan kampus
- Mikkelin kampus
- Kouvolan kampus
- Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 100
Opettaja
- Aki Ilmanen
- Tiina Luukkainen
- Helena Hämäläinen
Vastuuopettaja
Aki Ilmanen
Ryhmät
-
VV2024-2025Valinnaiset opinnot 2024-2025
- 10.09.2024 15:00 - 17:00, Promoottori KY00BH71-3010: Xamkin esittely oppilaitosvierailuilla (Teams)
- 17.09.2024 15:00 - 17:00, Promoottori KY00BH71-3010: Xamkin esittely oppilaitosvierailuilla (Teams)
- 24.09.2024 15:00 - 17:00, Promoottori KY00BH71-3010: Mikkeli, Kotka
- 26.09.2024 15:00 - 17:00, Promoottori KY00BH71-3010: Savonlinna, Kouvola
- 15.10.2024 15:00 - 17:00, Promoottori KY00BH71-3010: Sosiaalisen median koulutus
Tavoitteet
Osaat käytännössä hyödyntää tapahtumamarkkinoinnin keinoja markkinoinnissa. Osaat käytännössä toteuttaa markkinointipisteen erilaisiin tapahtumiin ja messuille. Osaat esiintyä ja markkinoida asiaan kuuluvalla tavalla eri tapahtumissa ja eri kohderyhmille. Osaat tuottaa markkinoinnillista sisältöä koulun www-sivuille ja sosiaalisen median kanaviin. Osaat kertoa omasta koulustasi ja koulutuksestasi lyhyesti myös englanniksi.
Sisältö
Miten tapahtumia voi hyödyntää markkinoinnillisesti? Millainen on toimiva markkinointipiste messuilla ja erilaisissa muissa tapahtumissa? Miten toiminnallisuutta voidaan hyödyntää tapahtumamarkkinoinnissa? Miten hyödyntää www-sivuja ja sosiaalista mediaa vertaismarkkinoinnin välineenä? Millainen on hyvä presentaatio/esitys? Miten työskennellä tuloksellisesti messuilla ja tapahtumissa? Miten esitellä oma koulu ja koulutus lyhyesti englanniksi?
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso koostuu pääosin käytännön työtehtävistä, joista opiskelija voi valita mieluisimmat. Näitä ovat mm. työskentely oppilaitoksen markkinointipisteillä messuilla ja tapahtumissa, korkeakoulun sosiaalisen median kanavien päivittäminen, mainoskuvauksissa ja mainosvideokuvauksissa esiintyminen, markkinointivierailut 2. asteen oppilaitoksiin sekä muut markkinointiin ja viestintään liittyvät vaihtelevat tehtävät. Erilaisia työtilaisuuksia on tarjolla vuosittain kymmeniä, joten tarkoitus ei ole olla mukana kaikessa mahdollisessa, vaan valita itselle sopivia juttuja kiinnostuksen ja osaamisen mukaan. Opintojakso on hyvä jakaa useammalle vuodelle, koska yhden lukukauden tai edes lukuvuoden aikana voi olla hankala tehdä riittävää määrää työtehtäviä 5 opintopisteen suorittamiseen muun koulutyön kärsimättä. Opintojaksoa ei voi suorittaa osallistumatta opintojakson puitteissa tarjottaviin työtehtäviin. Lisätietoja opintojakson käytännön toteutuksesta: viestintäsuunnittelija Aki Ilmanen,aki.ilmanen@xamk.fi, 040508 1498.Koulutus toteutetaan kaikilla paikkakunnilla: Kotkassa, Kouvolassa, Mikkelissä ja Savonlinnassa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti