Skip to main content

Event promoter (5 cr)

Code: KY00BH71-3010

General information


Enrollment

26.08.2024 - 08.09.2024

Timing

01.08.2024 - 31.07.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Yhteisten opintojen koulutusyksikkö

Campus

  • Kotka Campus
  • Mikkeli Campus
  • Kouvola Campus
  • Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 100

Teachers

  • Aki Ilmanen
  • Tiina Luukkainen
  • Helena Hämäläinen

Teacher in charge

Aki Ilmanen

Groups

  • VV2024-2025
    Optional studies 2024-2025
  • 10.09.2024 15:00 - 17:00, Promoottori KY00BH71-3010: Xamkin esittely oppilaitosvierailuilla (Teams)
  • 17.09.2024 15:00 - 17:00, Promoottori KY00BH71-3010: Xamkin esittely oppilaitosvierailuilla (Teams)
  • 24.09.2024 15:00 - 17:00, Promoottori KY00BH71-3010: Mikkeli, Kotka
  • 26.09.2024 15:00 - 17:00, Promoottori KY00BH71-3010: Savonlinna, Kouvola
  • 15.10.2024 15:00 - 17:00, Promoottori KY00BH71-3010: Sosiaalisen median koulutus

Objective

Osaat käytännössä hyödyntää tapahtumamarkkinoinnin keinoja markkinoinnissa. Osaat käytännössä toteuttaa markkinointipisteen erilaisiin tapahtumiin ja messuille. Osaat esiintyä ja markkinoida asiaan kuuluvalla tavalla eri tapahtumissa ja eri kohderyhmille. Osaat tuottaa markkinoinnillista sisältöä koulun www-sivuille ja sosiaalisen median kanaviin. Osaat kertoa omasta koulustasi ja koulutuksestasi lyhyesti myös englanniksi.

Content

Miten tapahtumia voi hyödyntää markkinoinnillisesti? Millainen on toimiva markkinointipiste messuilla ja erilaisissa muissa tapahtumissa? Miten toiminnallisuutta voidaan hyödyntää tapahtumamarkkinoinnissa? Miten hyödyntää www-sivuja ja sosiaalista mediaa vertaismarkkinoinnin välineenä? Millainen on hyvä presentaatio/esitys? Miten työskennellä tuloksellisesti messuilla ja tapahtumissa? Miten esitellä oma koulu ja koulutus lyhyesti englanniksi?

Further information

Opintojakso koostuu pääosin käytännön työtehtävistä, joista opiskelija voi valita mieluisimmat. Näitä ovat mm. työskentely oppilaitoksen markkinointipisteillä messuilla ja tapahtumissa, korkeakoulun sosiaalisen median kanavien päivittäminen, mainoskuvauksissa ja mainosvideokuvauksissa esiintyminen, markkinointivierailut 2. asteen oppilaitoksiin sekä muut markkinointiin ja viestintään liittyvät vaihtelevat tehtävät. Erilaisia työtilaisuuksia on tarjolla vuosittain kymmeniä, joten tarkoitus ei ole olla mukana kaikessa mahdollisessa, vaan valita itselle sopivia juttuja kiinnostuksen ja osaamisen mukaan. Opintojakso on hyvä jakaa useammalle vuodelle, koska yhden lukukauden tai edes lukuvuoden aikana voi olla hankala tehdä riittävää määrää työtehtäviä 5 opintopisteen suorittamiseen muun koulutyön kärsimättä. Opintojaksoa ei voi suorittaa osallistumatta opintojakson puitteissa tarjottaviin työtehtäviin. Lisätietoja opintojakson käytännön toteutuksesta: viestintäsuunnittelija Aki Ilmanen,aki.ilmanen@xamk.fi, 040508 1498.Koulutus toteutetaan kaikilla paikkakunnilla: Kotkassa, Kouvolassa, Mikkelissä ja Savonlinnassa.

Assessment criteria, good (3)

c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti