Storytelling and branding in hospitality business (5 cr)
Code: MR00DU72-3007
General information
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 30.04.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Hanna Ukkola
- Marjut Kasper
Teacher in charge
Hanna Ukkola
Groups
-
MRMI23KVTourism and Service Business, online studies
-
MRMI22SPTourism and Service Business, full-time studies
-
MRKT22SVTourism and service business, online studies
- 14.01.2025 16:30 - 17:15, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007
- 21.01.2025 16:30 - 17:30, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007
- 28.01.2025 16:30 - 17:30, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007
- 04.02.2025 16:30 - 17:30, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007
- 11.02.2025 16:30 - 17:30, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007
- 05.03.2025 16:30 - 17:30, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007
- 18.03.2025 17:00 - 18:00, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007
Objective
You expand your understanding of storytelling.
You understand the meaning of storytelling as part brand creation.
You can draw up a brand vision and make use of it.
You are able to develop services through storytelling.
Content
What are the key concepts of stories and brands?
How can you improve the competitiveness of companies by storytelling?
How can you develop brands by storytelling?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla käytettävät opiskelumateriaalit löydät Learn alustalta.
Lisäksi opintojaksolla käytetään seuraavia kirjoja, jotka ovat e-kirjoina saatavilla
Ruokolainen,P. 2020. Brändikäsikirja. Kauppakamari
Viita,H.2020. Arvoa liiketoimintaan. Brändin lanseeraus vuodessa.
Kalliomäki, A. 2014. Tarinallistaminen. Palvelukokemuksen punainen lanka.
Rauhala,M.2015. Storytelling työkaluna.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutetaan verkossa. Opintojakso pitää sisällään aloitusinfon, joka tallennetaan. Lisäksi opintojaksolla on teemapohjaisia verkkotunteja, joille osallistuminen on vapaaehtoista. Verkkotunneilla vierailee myös yrityselämän edustaja, joka on hyödyntänyt tarinallistamista.
Opintojakso koostuu kahdesta osa-alueesta, jotka arvioidaan erikseen: Brändi 2op ja Tarinallistaminen 3op. Tarkempi kuvaus kohdassa toteutuksen osat.
Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään yhteistyötä Tuohta tarinoista-hankkeen kanssa.
https://www.xamk.fi/hanke/tuohta-tarinoista/
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla on kaksi arvioitavaa oppimistehtävää.
Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti/paritöinä. Tehtävät tulee palauttaa 30.4.2025 mennessä.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla ei ole kansainvälistä yhteistyötä.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso on jaettu neljän eri teeman alle
1. Brändi käsitteenä
2. Brändin luominen
3. Tarinallistaminen käsitteenä
4. Tarinan luominen
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää oppimistehtävien tekemistä hyväksytyllä arvosanalla.
Opintojakson arviointiasteikko: 1–5.