Skip to main content

Storytelling and branding in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU72-3007

General information


Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Tourism and Service Business

Teachers

  • Hanna Ukkola
  • Marjut Kasper

Teacher in charge

Hanna Ukkola

Groups

  • MRMI23KV
    Tourism and Service Business, online studies
  • MRMI22SP
    Tourism and Service Business, full-time studies
  • MRKT22SV
    Tourism and service business, online studies
  • 14.01.2025 16:30 - 17:15, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007
  • 21.01.2025 16:30 - 17:30, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007
  • 28.01.2025 16:30 - 17:30, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007
  • 04.02.2025 16:30 - 17:30, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007
  • 11.02.2025 16:30 - 17:30, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007
  • 05.03.2025 16:30 - 17:30, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007
  • 18.03.2025 17:00 - 18:00, Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007

Objective

You expand your understanding of storytelling.
You understand the meaning of storytelling as part brand creation.
You can draw up a brand vision and make use of it.
You are able to develop services through storytelling.

Content

What are the key concepts of stories and brands?
How can you improve the competitiveness of companies by storytelling?
How can you develop brands by storytelling?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla käytettävät opiskelumateriaalit löydät Learn alustalta.
Lisäksi opintojaksolla käytetään seuraavia kirjoja, jotka ovat e-kirjoina saatavilla

Ruokolainen,P. 2020. Brändikäsikirja. Kauppakamari
Viita,H.2020. Arvoa liiketoimintaan. Brändin lanseeraus vuodessa.

Kalliomäki, A. 2014. Tarinallistaminen. Palvelukokemuksen punainen lanka.
Rauhala,M.2015. Storytelling työkaluna.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutetaan verkossa. Opintojakso pitää sisällään aloitusinfon, joka tallennetaan. Lisäksi opintojaksolla on teemapohjaisia verkkotunteja, joille osallistuminen on vapaaehtoista. Verkkotunneilla vierailee myös yrityselämän edustaja, joka on hyödyntänyt tarinallistamista.

Opintojakso koostuu kahdesta osa-alueesta, jotka arvioidaan erikseen: Brändi 2op ja Tarinallistaminen 3op. Tarkempi kuvaus kohdassa toteutuksen osat.

Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään yhteistyötä Tuohta tarinoista-hankkeen kanssa.
https://www.xamk.fi/hanke/tuohta-tarinoista/

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla on kaksi arvioitavaa oppimistehtävää.
Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti/paritöinä. Tehtävät tulee palauttaa 30.4.2025 mennessä.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla ei ole kansainvälistä yhteistyötä.

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso on jaettu neljän eri teeman alle
1. Brändi käsitteenä
2. Brändin luominen
3. Tarinallistaminen käsitteenä
4. Tarinan luominen

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää oppimistehtävien tekemistä hyväksytyllä arvosanalla.
Opintojakson arviointiasteikko: 1–5.