Customer-orientation in digital service design (5 cr)
Code: SP00EN40-3003
General information
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
01.01.2025 - 31.07.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Teachers
- Päivi Lifflander
- Marko Issakainen
- Tiia Laukkanen
Teacher in charge
Tiia Laukkanen
Groups
-
DISA24SYDigital Services in Social and Health Care, master studies
- 16.01.2025 12:30 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3003
- 11.02.2025 12:30 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3003
- 11.03.2025 12:30 - 14:00, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3003
- 11.03.2025 14:15 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3003
- 25.04.2025 08:15 - 11:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3003
- 20.05.2025 12:30 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3003
Objective
You are able to structure and assess the current state and future needs of e-services of the population of an area.
You are able to consider and evaluate the service needs of different customer groups when designing e-services.
You know how to design customer-oriented and customer-generating e-services taking into account the requirements of interaction and communication as well as visuality and support needs.
You know how to use e-services as a tool for group and individual counselling.
Content
How do you structure and assess the current state and future needs of e-services?
How to assess and take into account the accessibility of different customer groups (such as cognitive, physical, affective, mental, social and behavioral characteristics) in the desing of e-services?
What is customer value? How are customer-oriented electronic services designed for different methods of interaction, communication, visuals and technical support needs?
What electronic tools can be used in group and individual counselling? What issues should be considered in e-counselling?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjaisessa väylässä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 105 tuntia. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.
Työhön integroidussa väylässä: on mahdollinen siten, että osan tehtävistä voit tehdä soveltaen työpaikallesi.
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona: - ei ole käytössä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelutehtävät integroituvat työelämään tai Xamkin hankkeisiin. Työelämästä asiantuntijavierailut.
Tentit ja muut määräajat
Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla on kansainvälistä materiaalia.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Opiskelijan on mahdollista suunnitella työskentelynsä niin, että kuormitus jakaantuu tasaisesti.
Further information
Suomeksi
Oppimisalustalla on kuvattu opintojakson aloitukseen tarvittava informaatio. Opettajina toimivat Päivi Lifflander, Marko Issakainen ja Tiia Laukkanen. Mahdolliset tarkennukset voit lähettää Päiville, etunimi.sukunimi[at]xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso sisältää tehtäviä. Kaikki osiot tulee olla hyväksytysti suoritettuna tehtävien määräaikoina. Hyväksytty suoritus on vähintään T1-tasoa.
Opintojakson arviointi on YAMK-arviointikriteerien mukainen.