Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa (5 op)

Toteutuksen tunnus: SP00EN40-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)

Opettaja

  • Päivi Lifflander
  • Marko Issakainen
  • Tiia Laukkanen

Vastuuopettaja

Tiia Laukkanen

Ryhmät

  • DISA24SY
    Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla, ylempi amk
  • 16.01.2025 12:30 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3003
  • 11.02.2025 12:30 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3003
  • 11.03.2025 12:30 - 14:00, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3003
  • 11.03.2025 14:15 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3003
  • 25.04.2025 08:15 - 11:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3003
  • 20.05.2025 12:30 - 15:45, Asiakaslähtöisyys sähköisten palvelujen suunnittelussa SP00EN40-3003

Tavoitteet

Osaat jäsentää ja arvioida alueen väestön sähköisten palveluiden nykytilaa ja tulevaisuuden tarpeita
Osaat huomioida ja arvioida erilaisten asiakasryhmien palvelutarpeita sähköisten palveluiden suunnittelussa
Osaat suunnitella asiakaslähtöisiä ja asiakasarvoa tuottavia sähköisiä palveluita huomioiden vuorovaikutuksen ja viestinnän ja visuaalisuuden vaatimukset ja tuen tarpeet
Osaat hyödyntää sähköisiä palveluita ryhmä- ja yksilöohjauksen välineenä

Sisältö

Millä menetelmillä jäsennät ja arvioit organisaation sähköisten palveluiden nykytilaa ja tulevaisuuden tarpeita?
Miten arvioidaan ja huomioidaan erilaisten asiakasryhmien (kuten kognitiiviset, fyysiset, affektiiviset, psyykkiset ja sosiaaliset ja käyttäytymisen erityispiirteet) saavutettavuutta sähköisten palveluiden suunnittelussa.
Mitä on asiakasarvo ja miten asiakaslähtöisiä sähköisiä palveluita suunnitellaan huomioiden erilaiset vuorovaikutustavat, viestintä, visuaalisuus ja teknisen tuen tarpeet?
Millaisia sähköisiä välineitä voidaan hyödyntää ryhmä- ja yksilöohjauksessa ja mitä asioita etäohjauksessa tulee huomioida?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjaisessa väylässä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 105 tuntia. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.

Työhön integroidussa väylässä: on mahdollinen siten, että osan tehtävistä voit tehdä soveltaen työpaikallesi.

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona: - ei ole käytössä

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelutehtävät integroituvat työelämään tai Xamkin hankkeisiin. Työelämästä asiantuntijavierailut.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla on kansainvälistä materiaalia.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Opiskelijan on mahdollista suunnitella työskentelynsä niin, että kuormitus jakaantuu tasaisesti.

Lisätietoja opiskelijoille

Suomeksi
Oppimisalustalla on kuvattu opintojakson aloitukseen tarvittava informaatio. Opettajina toimivat Päivi Lifflander, Marko Issakainen ja Tiia Laukkanen. Mahdolliset tarkennukset voit lähettää Päiville, etunimi.sukunimi[at]xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso sisältää tehtäviä. Kaikki osiot tulee olla hyväksytysti suoritettuna tehtävien määräaikoina. Hyväksytty suoritus on vähintään T1-tasoa.

Opintojakson arviointi on YAMK-arviointikriteerien mukainen.