Skip to main content

User-orientation in digital service design (5 cr)

Code: DI00FC46-3001

General information


Enrollment

13.01.2025 - 26.01.2025

Timing

01.01.2025 - 31.07.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)

Teachers

  • Päivi Lifflander
  • Marko Issakainen
  • Hanna Haatainen
  • Laura Saar

Teacher in charge

Marko Issakainen

Groups

  • DISA25KY
    Digital Services in Social and Health Care, master studies
  • 10.01.2025 12:30 - 15:45, Käyttäjälähtöisyys digitaalisten palvelujen suunnittelussa DI00FC46-3001
  • 06.02.2025 12:30 - 15:45, Käyttäjälähtöisyys digitaalisten palvelujen suunnittelussa DI00FC46-3001
  • 17.03.2025 08:15 - 11:45, Käyttäjälähtöisyys digitaalisten palvelujen suunnittelussa DI00FC46-3001
  • 18.03.2025 08:15 - 11:45, Käyttäjälähtöisyys digitaalisten palvelujen suunnittelussa DI00FC46-3001
  • 23.04.2025 12:30 - 15:45, Käyttäjälähtöisyys digitaalisten palvelujen suunnittelussa DI00FC46-3001
  • 13.05.2025 08:15 - 09:45, Käyttäjälähtöisyys digitaalisten palvelujen suunnittelussa DI00FC46-3001
  • 13.05.2025 10:15 - 11:45, Käyttäjälähtöisyys digitaalisten palvelujen suunnittelussa DI00FC46-3001

Objective

You can structure and assess the current state and future needs of e-services of an area's population.

You can consider and assess the service needs of different customer groups when designing digital services.

You know how to design customer-oriented and customer value generating digital services, considering the requirements of interaction and communication, and visuality and support needs.

You know how to use digital services as a tool for group and individual counselling.

Content

How do you structure and assess the current state and future needs of digital services?

How to assess and consider the accessibility of different customer groups (such as cognitive, physical, affective, mental, social, and behavioral characteristics) in the design of digital services?

What is customer value? How are customer-oriented digital services designed for different methods of interaction, communication, visuality, and technical support needs?

What digital tools can be used in group and individual counselling? What issues should be considered in e-counselling?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylässä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen, jotka järjestetään kuukausittain vuorovaikutteisella Teams-etäyhteydellä. Lähiopetus 20 tuntia (Teams-yhteydellä kotikoneelta) sekä itsenäinen opiskelu 105 tuntia. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien verkko-oppimistehtävien ja verkkokeskustelujen mukaan.

Työhön integroidussa väylässä: on mahdollinen siten, että osan tehtävistä voit tehdä soveltaen työpaikallesi.

Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona: - ei ole käytössä

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelutehtävät integroituvat työelämään tai Xamkin hankkeisiin. Työelämästä asiantuntijavierailut.

Tentit ja muut määräajat

Ajastetut verkkotehtävät ovat Learn-alustalla. Niissä noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja lähteiden merkinnässä Xamkin lähdemerkintäohjetta.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla on kansainvälistä materiaalia.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Opiskelijan on mahdollista suunnitella työskentelynsä niin, että kuormitus jakaantuu tasaisesti.

Further information

Oppimisalustalla on kuvattu opintojakson aloitukseen tarvittava informaatio. Opettajina toimivat Päivi Lifflander, Hannele Haatainen ja Marko Issakainen. Mahdolliset tarkennukset voit lähettää Päiville, etunimi.sukunimi@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso sisältää tehtäviä. Kaikki osiot tulee olla hyväksytysti suoritettuna tehtävien määräaikoina. Hyväksytty suoritus on vähintään T1-tasoa.

Opintojakson arviointi on YAMK-arviointikriteerien mukainen.