Skip to main content

Youth education as a development field (5 cr)

Code: YP00DU23-3011

General information


Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Civic Activities and Youth Work

Teachers

  • Pekka Penttinen

Teacher in charge

Pekka Penttinen

Groups

  • YPMI22SP
    Civic Activities and Youth Work, fulltime studies
  • 16.01.2025 12:00 - 15:45, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3011
  • 23.01.2025 11:45 - 15:30, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3011
  • 30.01.2025 12:00 - 15:45, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3011
  • 12.02.2025 11:45 - 15:30, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3011
  • 20.02.2025 12:00 - 15:45, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3011
  • 03.03.2025 10:00 - 11:30, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3011
  • 03.03.2025 12:15 - 14:00, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3011
  • 17.03.2025 12:15 - 16:00, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3011
  • 25.03.2025 11:45 - 15:45, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3011
  • 11.04.2025 11:45 - 15:45, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3011
  • 15.04.2025 08:00 - 11:45, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3011
  • 24.04.2025 08:00 - 11:45, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3011
  • 28.04.2025 12:00 - 16:00, Nuorisokasvatus kehittämisen kenttänä YP00DU23-3011

Objective

You can identify and evaluate the problems of the professional field together with different working groups and target groups.
You can choose appropriate development methods according to the purpose and justify these choices.
You are familiar with quality and evaluation practices of your professional field.
You can plan, implement, evaluate and report a goal-oriented development process.

Content

What is development work of youth education?
What is the significance of quality and evaluation work in the development of youth field?
How to make a development plan?
What are the development methods in youth education and how can these methods be applied?
How to collect and utilize research data in development work?
How does development proceed as a process?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali löytyy suurelta osin opintojakson Learn-ympäristöstä, mutta opintojakson tehtävissä käytetään myös muuta opiskelumateriaalia.

Yksilölliset oppimisväylät

Opetus toteutetaan kokonaan lähiopetuksena Mikkelin kasarmin kampuksella lukujärjestyksen mukaan. Etäosallistuminen ei ole mahdollista. Opintojakso koostuu 52 tunnin luento-opetuskerrasta ja tunnilla tehtävistä pienryhmätehtävistä. Lisäksi tehdään mahdollisia työelämään kytkeytyviä soveltavia tehtäviä. Opintojakson arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti tai paritehtävinä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät linkittyvät sisällöllisesti tutkimisen, kehittämisen innovoinnin menetelmien ja työkalujen avaamiseen. Niitä on sovelletaan soveltuvin osin Nuorisoalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Juvenian hankkeissa. Opintojakso valmistaa opiskelijoita myös kehittämiseen suuntautuvan oman opinnäytetyön suunnitteluun ja toteutukseen.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla suoritetaan kunkin osion päätteeksi oppimistehtävä. Opintojakson viimeisellä lähiopetuskerralla tehdään tentti/Opintojakson päätteeksi tentti Exam-tenttiakvaariossa kampuksella/Opintojakso ei sisällä erillistä tenttiä.

Opintojaksolla on viikoittaisia tehtäviä. Opintojakson aikana tehdään ryhmissä projektitehtävä, jonka tulee olla valmiina opintojakson päättymispäivään mennessä.

Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on 135 t, josta 52 on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja pienryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojaksolla tehtävät oppimistehtävät jakautuvat kevään ajalle. Ne noudattavat opintojakson sisällöllistä sekä mahdollisia työelämäyhteistyön etenemistä. Opintojakson oppimistehtävät suoritetaan yksin tai parin kanssa.

- Oppimistehtävä 1: Tutustuminen kehittämisprosessiin, 2-3 sivua
- Oppimistehtävä 2: Kehittämistarpeen arviointi, 2-3 sivua
- Oppimistehtävä 3: Kehittämisprosessin suunnittelu ja toteutus, 2-3 sivua
- Oppimistehtävä 4: Kehittämisprosessin arviointi, 2-3 sivua

Qualifications

Projects as a working method 5 ECTS credits