Customer understanding and service culture skills (5 cr)
Code: MR00FD71-3001
General information
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
10.03.2025 - 30.04.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Hospitality Management
Teachers
- Laura Pulkkinen
- Sini Laukkanen
Teacher in charge
Laura Pulkkinen
Groups
-
MRAMI25KVTourism and hospitality, online studies
- 18.03.2025 16:30 - 18:00, Asiakasymmärrys ja palvelukulttuuriosaaminen MR00FD71-3001
- 01.04.2025 16:30 - 18:00, Asiakasymmärrys ja palvelukulttuuriosaaminen MR00FD71-3001
- 14.04.2025 16:30 - 18:00, Asiakasymmärrys ja palvelukulttuuriosaaminen MR00FD71-3001
Objective
You can identify the basics of customer behaviour.
You understand the importance of customer experience in the tourism and hospitality business.
You know the technological solutions to support customer experience.
You know the elements of service quality and understand the importance of quality for the customer and for the success of the company.
You are able to apply hospitality as a key value in the tourism and hospitality industry.
Content
What factors influence customer behaviour in the tourism and hospitality sector?
What is buying behaviour and what stages does it include?
What is customer experience and how can it be modelled?
What is the role of customer experience in business?
What are the technological solutions to support customer experience?
What are the elements of service quality and what constitutes a quality service experience?
How do you apply hospitality in different service situations and with different customers?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on linkitetty Learn-alustalle.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojaksolla opiskellaan Learn-verkko-oppimisympäristössä. Opintojakso on jaettu kolmeen teemaan: asiakaskokemus, palveluosaaminen ja vieraanvaraisuus. Opintojaksolla on tentti teemoihin liittyvistä käsitteistä, palvelupolku-tehtävä sisältäen digitaalisen palvelupolun ja palvelutilanteen havainnoinnin matkailu- tai ravitsemisalan yrityksessä sekä keskustelualutehtävän vieraanvaraisuudesta. Opiskelu on itsenäistä Learn-alustalla, ja lisäksi opintojaksolla on teemojen mukaiset luennot verkossa. Luennot tallennetaan myös myöhemmin katsottavaksi. Pääsystä opintojaksoalustalle ilmoitetaan infokirjeellä etukäteen. Pääsy opintojaksolle avautuu viimeistään opintojakson alkamispäivänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla on palvelupolku-tehtävä (2 op), joka toteutetaan alan yrityksessä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson tehtävät on mahdollista suorittaa omassa aikataulussa opintojakson puitteissa. Suosituspalautuspäivät merkitään Learn-alustalle opintojen rytmittämiseksi.
Opiskelijan työmäärä
Yksi opintopiste vastaa 27 opiskelijan työtä eli 135 tuntia. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakaskokemus
Palveluosaaminen
Vieraanvaraisuus
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan kokonaisuudessaan asteikolla 1-5. Toteutuksen osat arvioidaan seuraavasti: tentti (1-5), keskustelualuetehtävä (hyväksytty/hylätty) ja kehittämistehtävä (1-5). Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.