Skip to main content

Health promotion project (5 cr)

Code: FT00DU85-3009

General information


Enrollment
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2025 - 05.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Piia Soikkeli
Miia Kierikki
Groups
FTSA24SM
Physiotherapy, part-time studies
Course
FT00DU85

Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 32 h 30 min.

Time Topic Location
Mon 01.09.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Orientaatio: Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
SA124 Teorialuokka
Tue 02.09.2025 time 10:00 - 11:30
(1 h 30 min)
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
SA124 Teorialuokka
Mon 08.09.2025 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
SA312 Byod-/teorialuokka
Mon 08.09.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
SA001 Liikuntasali
Tue 09.09.2025 time 08:15 - 11:30
(3 h 15 min)
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
SA001 Liikuntasali
Mon 15.09.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
SA124 Teorialuokka
Tue 16.09.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
SA124 Teorialuokka
Mon 22.09.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
SA001 Liikuntasali
Mon 29.09.2025 time 08:15 - 09:45
(1 h 30 min)
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
SA001 Liikuntasali
Tue 30.09.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
SA124 Teorialuokka
Mon 06.10.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
SA412 Teorialuokka
Tue 07.10.2025 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
SA124 Teorialuokka
Mon 27.10.2025 time 10:00 - 11:30
(1 h 30 min)
Tentti: Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Tue 25.11.2025 time 08:15 - 14:15
(6 h 0 min)
Projektitehtävän seminaari: Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009
SA001 Liikuntasali
SA128 Toimintakykylaboratorio
Changes to reservations may be possible.

Objective

You can design, implement and assess goal-oriented and client-specific health-promoting exercise for individuals and groups.
You can take into account the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise.
You can cooperate in dialogue with clients and take in to account their resources.
You can design and utilize appropriate guidance material and methods for various target groups.
You know the different project phases and know how to apply them in practice.

Content

How do you define health-promoting exercise and applied exercise?
How do you account for the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise?
How do you select appropriate methods for guiding health-promoting and applied exercise?
What is the significance of nutrition when planning and implementing health-promoting exercise?
What are motivation levels and how do you consider them in physiotherapeutic guidance and counseling processes?
How do you promote interaction and dialogue in guidance and counseling?
How do you lead yourself and act as a responsible member in a work community and in projects?

Evaluation

Students can
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Learnin opiskelumateriaali.

Fogelholm M., Vuori I. ja Vasankari T. 2017 tai/ja 2011. Terveysliikunta. Helsinki: Kustannus Oy Duodecim

Muu opettajan tunneilla osoittama materiaali.

Study forms and methods

Toteutus, 5 op sisältää aikataulutettua lähiopetusta kampuksella ja lisäksi aikaan sitomatonta/aikaan sidottua itsenäistä työskentelyä verkkoympäristössä sekä pienryhmätyöskentelyä.

Tarkempi opintojakson aikataulutus on nähtävissä Learn-alustalla.

Opintojakso sisältää yksilö- ja pienryhmätehtäviä, vertaisarviointia sekä kokoavan lopputentin.

Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä ovat opettajan antama suullinen ja kirjallinen palaute, vertaispalaute sekä automaattinen palaute hyväksytysti/hylätysti suoritetuista tenteistä.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksoon sisältyy työelämäyhteistyötä Meijän lukio hankkeen kanssa. Siihen sisältyy opintojakson ravitsemustehtävän tekeminen kohderyhmänä lukiolaiset ja tehtävän esitys lukiolaisille. Lisäksi pienryhmässä tehtävä projektityö, joka tehdään Xamk:lle, kohderyhmänä Meijän lukio hankkeen oppilaat. Tehdyt projektityöt (posterit/videot) esitetään lukiolaisille ja mahdollisesti muutakin yleisöä voi olla paikalla. Lisäksi projektityöt voidaan laittaa esille kaikkien tutustuttavaksi kampuksella.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla on ryhmätehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty/täydennettävä, projektitehtävä, jossa on sekä yksilöllistä että ryhmätehtävää, arviointi 1-5. Lisäksi
yksilötehtävänä Terveyden edistämisen tentti, joka arvioidaan 1-5.
Tarkemmat tehtävän kuvaukset ja aikataulut käydään läpi opintojakson orientaatiossa.

Student workload

5 op (1op vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä) eli yhteensä 135 h, joka jakautuu lähiopetukseen sekä itsenäiseen- ja pienryhmätyöskentelyyn. Varsinaiseen työmäärään vaikuttavat opiskelijan oma aiempi osaaminen ja opiskelumenetelmät,
Todellinen opiskelijan työmäärä voi vaihdella yksilöllisesti riippuen opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi numeerisesti 1-5.
Osa tehtävistä arvioidaan hyväksytty-hylätty/täydennettävä ja osa numeerisesti 1-5-. Opintojakson hyväksytty suorittaminen sisältää kaikkien opintojakson tehtävien hyväksytyn suorittamisen.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st academic year studies have been achieved.

Go back to top of page