Health promotion project (5 cr)
Code: FT00DU85-3009
General information
- Enrollment
-
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.09.2025 - 05.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Piia Soikkeli
- Miia Kierikki
- Groups
-
FTSA24SMPhysiotherapy, part-time studies
- Course
- FT00DU85
Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 32 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 01.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Orientaatio: Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
SA124
Teorialuokka
|
Tue 02.09.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
SA124
Teorialuokka
|
Mon 08.09.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
SA312
Byod-/teorialuokka
|
Mon 08.09.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
SA001
Liikuntasali
|
Tue 09.09.2025 time 08:15 - 11:30 (3 h 15 min) |
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
SA001
Liikuntasali
|
Mon 15.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
SA124
Teorialuokka
|
Tue 16.09.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
SA124
Teorialuokka
|
Mon 22.09.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
SA001
Liikuntasali
|
Mon 29.09.2025 time 08:15 - 09:45 (1 h 30 min) |
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
SA001
Liikuntasali
|
Tue 30.09.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
SA124
Teorialuokka
|
Mon 06.10.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
SA412
Teorialuokka
|
Tue 07.10.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
SA124
Teorialuokka
|
Mon 27.10.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Tentti: Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 25.11.2025 time 08:15 - 14:15 (6 h 0 min) |
Projektitehtävän seminaari: Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3009 |
SA001
Liikuntasali
SA128 Toimintakykylaboratorio |
Objective
You can design, implement and assess goal-oriented and client-specific health-promoting exercise for individuals and groups.
You can take into account the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise.
You can cooperate in dialogue with clients and take in to account their resources.
You can design and utilize appropriate guidance material and methods for various target groups.
You know the different project phases and know how to apply them in practice.
Content
How do you define health-promoting exercise and applied exercise?
How do you account for the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise?
How do you select appropriate methods for guiding health-promoting and applied exercise?
What is the significance of nutrition when planning and implementing health-promoting exercise?
What are motivation levels and how do you consider them in physiotherapeutic guidance and counseling processes?
How do you promote interaction and dialogue in guidance and counseling?
How do you lead yourself and act as a responsible member in a work community and in projects?
Evaluation
Students can
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Learnin opiskelumateriaali.
Fogelholm M., Vuori I. ja Vasankari T. 2017 tai/ja 2011. Terveysliikunta. Helsinki: Kustannus Oy Duodecim
Muu opettajan tunneilla osoittama materiaali.
Study forms and methods
Toteutus, 5 op sisältää aikataulutettua lähiopetusta kampuksella ja lisäksi aikaan sitomatonta/aikaan sidottua itsenäistä työskentelyä verkkoympäristössä sekä pienryhmätyöskentelyä.
Tarkempi opintojakson aikataulutus on nähtävissä Learn-alustalla.
Opintojakso sisältää yksilö- ja pienryhmätehtäviä, vertaisarviointia sekä kokoavan lopputentin.
Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä ovat opettajan antama suullinen ja kirjallinen palaute, vertaispalaute sekä automaattinen palaute hyväksytysti/hylätysti suoritetuista tenteistä.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksoon sisältyy työelämäyhteistyötä Meijän lukio hankkeen kanssa. Siihen sisältyy opintojakson ravitsemustehtävän tekeminen kohderyhmänä lukiolaiset ja tehtävän esitys lukiolaisille. Lisäksi pienryhmässä tehtävä projektityö, joka tehdään Xamk:lle, kohderyhmänä Meijän lukio hankkeen oppilaat. Tehdyt projektityöt (posterit/videot) esitetään lukiolaisille ja mahdollisesti muutakin yleisöä voi olla paikalla. Lisäksi projektityöt voidaan laittaa esille kaikkien tutustuttavaksi kampuksella.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla on ryhmätehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty/täydennettävä, projektitehtävä, jossa on sekä yksilöllistä että ryhmätehtävää, arviointi 1-5. Lisäksi
yksilötehtävänä Terveyden edistämisen tentti, joka arvioidaan 1-5.
Tarkemmat tehtävän kuvaukset ja aikataulut käydään läpi opintojakson orientaatiossa.
Student workload
5 op (1op vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä) eli yhteensä 135 h, joka jakautuu lähiopetukseen sekä itsenäiseen- ja pienryhmätyöskentelyyn. Varsinaiseen työmäärään vaikuttavat opiskelijan oma aiempi osaaminen ja opiskelumenetelmät,
Todellinen opiskelijan työmäärä voi vaihdella yksilöllisesti riippuen opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointi numeerisesti 1-5.
Osa tehtävistä arvioidaan hyväksytty-hylätty/täydennettävä ja osa numeerisesti 1-5-. Opintojakson hyväksytty suorittaminen sisältää kaikkien opintojakson tehtävien hyväksytyn suorittamisen.
Qualifications
Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st academic year studies have been achieved.