Business concepts of tourism and hospitality (5 cr)
Code: MR00FD78-3003
General information
- Enrollment
-
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
15.09.2025 - 08.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Mikkeli Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teacher in charge
- Hanna Pajari-Seppänen
- Groups
-
MRAMI25SMTourism and hospitality, part-time studies.
- Course
- MR00FD78
Objective
You demonstrate familiarity with the principles of planning business concepts and service systems.
You can describe and justify the requirements for business success.
You know how to use tourism and catering information sources in business planning and development.
Content
What do business concepts and service systems mean in the tourism and hospitality industry?
What are the conditions and opportunities for responsible business?
How do you design the business concepts and service systems of a tourism and hospitality company?
Evaluation
Students can:
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
Course material
Holopainen, T., Asiatieto Oy & Holopainen, T. 2024. Yrityksen perustamisopas: Käytännön käsikirja aloittavalle yritykselle. Vuoden 2024 uudistettu versio. [34. uudistettu painos].
Hesso, J. 2024. Hyvä liiketoimintasuunnitelma 2.0. 4., uudistettu painos. [Helsinki]: Kauppakamari.
Hänti, S. 2021. Asiakkaista ansaintaan: Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent. (e-kirja)
Koponen, J. 2019. Alustatalous ja uudet liiketoimintamallit: Kuinka muodonmuutos tehdään. Helsinki: Alma Talent. e-kirja
Peltola, H., Neilimo, K., Mitronen, L. & Kuusela, H. 2022. Kaupan huiput: Kun hyvä ei riitä. Helsinki: Alma Talent. e-kirja. LUE: Osa 3, kolme ehtoa huipulle pääsemiseksi
Muu opiskelumateriaali jaetaan julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Study forms and methods
Toteutus sisältää orientaatioluennon verkossa ja neljä (4) lähiopetuskertaa Mikkelin kampuksella. Lisäksi aikaan sitomatonta työskentelyä verkkoympäristössä. Läsnäolo lähipäivissä on välttämätöntä ja poissaolot tulee korvata.
Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojaksolla tehdään yksilötehtäviä ja pari/ryhmätehtäviä.
Opettajan ohjausta saatavilla verkkovälitteisesti ja lähiopetuksen yhteydessä.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia tai/ja tehdään työelämävierailu.
Opintojaksolla tehdään työelämälähtöinen projektitehtävä.
Timing of exams and assignments
Opintojaksoalusta Learnissä aukeaa 15.9.2025.
Ennakkotehtävän palautus 21.9.2025.
Opintojakson aikana tehdään työelämälähtöinen projektitehtävä.
Kaikki tehtävät ja aineostotentti on suoritettava opintojakson aikana.
Tentittävä aineisto kerrotaan opintojakson alkaessa.
International cooperation
Ei ole
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien sekä itse- ja vertaisarviontien tekemistä