Skip to main content

Business concepts of tourism and hospitality (5 cr)

Code: MR00FD78-3003

General information


Enrollment
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.09.2025 - 08.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teacher in charge
Hanna Pajari-Seppänen
Groups
MRAMI25SM
Tourism and hospitality, part-time studies.
Course
MR00FD78
No reservations found for realization MR00FD78-3003!

Objective

You demonstrate familiarity with the principles of planning business concepts and service systems.
You can describe and justify the requirements for business success.
You know how to use tourism and catering information sources in business planning and development.

Content

What do business concepts and service systems mean in the tourism and hospitality industry?
What are the conditions and opportunities for responsible business?
How do you design the business concepts and service systems of a tourism and hospitality company?

Evaluation

Students can:
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.

Course material

Holopainen, T., Asiatieto Oy & Holopainen, T. 2024. Yrityksen perustamisopas: Käytännön käsikirja aloittavalle yritykselle. Vuoden 2024 uudistettu versio. [34. uudistettu painos].

Hesso, J. 2024. Hyvä liiketoimintasuunnitelma 2.0. 4., uudistettu painos. [Helsinki]: Kauppakamari.

Hänti, S. 2021. Asiakkaista ansaintaan: Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent. (e-kirja)

Koponen, J. 2019. Alustatalous ja uudet liiketoimintamallit: Kuinka muodonmuutos tehdään. Helsinki: Alma Talent. e-kirja

Peltola, H., Neilimo, K., Mitronen, L. & Kuusela, H. 2022. Kaupan huiput: Kun hyvä ei riitä. Helsinki: Alma Talent. e-kirja. LUE: Osa 3, kolme ehtoa huipulle pääsemiseksi

Muu opiskelumateriaali jaetaan julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Study forms and methods

Toteutus sisältää orientaatioluennon verkossa ja neljä (4) lähiopetuskertaa Mikkelin kampuksella. Lisäksi aikaan sitomatonta työskentelyä verkkoympäristössä. Läsnäolo lähipäivissä on välttämätöntä ja poissaolot tulee korvata.
Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojaksolla tehdään yksilötehtäviä ja pari/ryhmätehtäviä.
Opettajan ohjausta saatavilla verkkovälitteisesti ja lähiopetuksen yhteydessä.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia tai/ja tehdään työelämävierailu.
Opintojaksolla tehdään työelämälähtöinen projektitehtävä.

Timing of exams and assignments

Opintojaksoalusta Learnissä aukeaa 15.9.2025.
Ennakkotehtävän palautus 21.9.2025.
Opintojakson aikana tehdään työelämälähtöinen projektitehtävä.
Kaikki tehtävät ja aineostotentti on suoritettava opintojakson aikana.
Tentittävä aineisto kerrotaan opintojakson alkaessa.

International cooperation

Ei ole

Student workload

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien sekä itse- ja vertaisarviontien tekemistä

Go back to top of page