Peligrafiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: PT00FE31-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
07.04.2025 - 21.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kotkan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Peliteknologian koulutus
- Opettajat
- Pekka Vilpponen
- Vastuuopettaja
- Pekka Vilpponen
- Ryhmät
-
GTKT25KPGame technologies, full-time studies
- Opintojakso
- PT00FE31
Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 60 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 03.09.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 10.09.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 17.09.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 24.09.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 01.10.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 08.10.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 15.10.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 29.10.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 05.11.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 12.11.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 19.11.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 26.11.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 03.12.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 10.12.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Ke 17.12.2025 klo 08:15 - 12:15 (4 t 0 min) |
Game graphics PT00FE31-3001 |
A4019_uusikampus
Gamelab (40)
|
Tavoitteet
Sinä ymmärrät graafisen suunnittelun peruskäsitteet ja niiden merkityksen pelimaailmojen toteuttamisessa.
Sinä ymmärrät, miten graafinen ilme vaikuttaa pelien houkuttelevuuteen ja käyttäjäkokemukseen.
Sinä osaat soveltaa graafista suunnittelua käytännön peliprojekteissa.
Sinä osaat suunnitella pelien visuaalisen ilmeen ja soveltaa sitä käytännössä.
Sisältö
Mitä tarkoitetaan graafisella suunnittelulla pelimaailmoissa ja kuinka graafinen ilme vaikuttaa pelien menestykseen?
Miten suunnitellaan parempia ja kauniimpia pelimaailmoja ja käyttöliittymiä, jotka tukevat pelattavuutta ja käytettävyyttä?
Miten toteutetaan grafiikkaa 2D- ja 3D-peliprojektien eri vaiheissa?
Kuinka suunnitellaan pelien visuaalinen ilme, joka tukee pelimekaniikkaa ja narratiivia?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaalit ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen opiskelumenetelmät:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava opiskelumenetelmät:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
Kansainvälinen yhteistyö
Mahdollinen kansainvälinen yhteistyö ilmoitetaan toteutuksen alussa kurssin Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palautettavat harjoitustehtävät, tentit ja lähiopetukseen osallistuminen.