Siirry suoraan sisältöön

Peligrafiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: PT00FE31-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.04.2025 - 21.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
Peliteknologian koulutus
Opettajat
Pekka Vilpponen
Vastuuopettaja
Pekka Vilpponen
Ryhmät
GTKT25KP
Game technologies, full-time studies
Opintojakso
PT00FE31

Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 60 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 03.09.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 10.09.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 17.09.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 24.09.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 01.10.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 08.10.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 15.10.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 29.10.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 05.11.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 12.11.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 19.11.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 26.11.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 03.12.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 10.12.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Ke 17.12.2025 klo 08:15 - 12:15
(4 t 0 min)
Game graphics PT00FE31-3001
A4019_uusikampus Gamelab (40)
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Sinä ymmärrät graafisen suunnittelun peruskäsitteet ja niiden merkityksen pelimaailmojen toteuttamisessa.
Sinä ymmärrät, miten graafinen ilme vaikuttaa pelien houkuttelevuuteen ja käyttäjäkokemukseen.
Sinä osaat soveltaa graafista suunnittelua käytännön peliprojekteissa.
Sinä osaat suunnitella pelien visuaalisen ilmeen ja soveltaa sitä käytännössä.

Sisältö

Mitä tarkoitetaan graafisella suunnittelulla pelimaailmoissa ja kuinka graafinen ilme vaikuttaa pelien menestykseen?
Miten suunnitellaan parempia ja kauniimpia pelimaailmoja ja käyttöliittymiä, jotka tukevat pelattavuutta ja käytettävyyttä?
Miten toteutetaan grafiikkaa 2D- ja 3D-peliprojektien eri vaiheissa?
Kuinka suunnitellaan pelien visuaalinen ilme, joka tukee pelimekaniikkaa ja narratiivia?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaalit ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen opiskelumenetelmät:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava opiskelumenetelmät:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Kansainvälinen yhteistyö

Mahdollinen kansainvälinen yhteistyö ilmoitetaan toteutuksen alussa kurssin Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautettavat harjoitustehtävät, tentit ja lähiopetukseen osallistuminen.

Siirry alkuun