Skip to main content

Customer insights and customer experience (5 cr)

Code: AV00FI57-3001

General information


Enrollment

02.01.2025 - 12.01.2025

Timing

17.03.2025 - 25.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Open University of Applied Sciences

Teachers

  • Heli Juntunen

Teacher in charge

Heli Juntunen

Groups

  • AVLYX25KPOV
    Avoin AMK, tradenomi (AMK) -opinnot, erillisryhmä

Objective

You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups and define the segmentation criterias for target groups selection.

You are able to recognize the meaning of buyer personas as a basis for developing customer understanding and customer experience.

You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole.

Content

How do consumers, companies and organizations differ as customers?

What are customer personas and how are they used as a basis for developing customer insight and customer experience?

How are customer relationships built, maintained and developed?

What does customer experience consist of and how can it be developed and managed?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluento-tallenteita.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa kokonaan paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena. Suorittamiseen sisältyy työelämälähtöisiä oppimistehtäviä ja mahdollisesti tenttejä.

Opintojakson aloitusinfo Teams-tapaamisena 17.3. klo 15 -16.00
Q & A Teams 1.4. klo 15 - 15.30
Q & A Teams 6.5. klo 15 - 15.30

Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä kaikki oppimistehtävät, tentit, sekä muut opintojakson suorittamiseen liittyvät tehtävät on oltava tehtyinä.
Englanniksi

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Todellinen työmäärä riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op = 135 h, sisältää opintojakson materiaaleihin (oppikirja ja Learn-alustalla oleva opiskelumateriaali) perehtymiseen ja tehtävien tekemiseen kuluvan ajan.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso on jaettu teemoittain eri osaan:
1. Asiakaskäyttäytyminen ja asiakaspersoonat: osan tehtävien osuus n. 40 % kokonaispistemäärästä
2. Asiakaspalvelu: osan tehtävien osuus n. 20 % kokonaispistemäärästä
3. Asiakaskokemus: osan tehtävien osuus n. 40 % kokonaispistemäärästä

Further information

Tämä opintojakso sisältyy Xamk Pulsen tarjontaan.
Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle toteutukselle.

Opettaja:
Heli Juntunen, heli.juntunen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi opintojaksolla tehdään oppimistehtävien ja tenttien
yhteispistekertymänä. Arviointiin vaikuttavan suorituksen puuttuminen merkitään yhteenlaskussa 0 pisteeksi.
Arvioinnissa huomioidaan vain määräaikaan mennessä ohjeiden mukaisesti palautetut oppimistehtävät ja tentit.
Arvioinnissa hyödynnetään soveltuvin osin arviointimatriisia.
Opintojakson arviointiasteikko on 1-5