Siirry suoraan sisältöön

Strateginen johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: IB00EC60-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.05.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

09.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

1 - 4

Opettaja

  • Marko Lumijärvi

Vastuuopettaja

Marko Lumijärvi

Ryhmät

  • VOMIIB24S
    International Business, vaihto-opiskelijat
  • 11.09.2024 12:00 - 16:00, Strategic management IB00EC60-3005
  • 18.09.2024 12:00 - 16:00, Strategic management IB00EC60-3005
  • 24.09.2024 12:00 - 16:00, Strategic management IB00EC60-3005
  • 09.10.2024 12:00 - 16:00, Strategic management IB00EC60-3005
  • 15.10.2024 12:00 - 15:45, Strategic management IB00EC60-3005
  • 16.10.2024 12:00 - 16:00, Strategic management IB00EC60-3005
  • 29.10.2024 10:00 - 14:30, Strategic management IB00EC60-3005
  • 06.11.2024 12:00 - 16:00, Strategic management IB00EC60-3005

Tavoitteet

Osaat analysoida kestävän kilpailuedun sekä ulkoisia että sisäisiä tekijöitä.

Osaat tunnistaa ulkoisen ympäristön mahdollisuuksia ja uhkia ja reagoida niihin.

Opit kehittämään rakenteita ja prosesseja, jotka johtavat organisaatiostrategioiden onnistuneeseen toteuttamiseen.

Osaat käynnistää ja hallita strategisia muutosohjelmia.

Osaat käyttää analyyttisiä työkaluja, jotka tukevat strategista päätöksentekoa käytännössä.

Opit luomaan, toteuttamaan ja arvioimaan strategioita voittoa tavoitteleville ja voittoa tavoittelemattomille yrityksille.

Opit käytännössä kuinka käsitellä monimutkaisia strategisia kysymyksiä ja tehdä "kokonaiskuvan" päätöksiä.

Sisältö

Mikä on kestävä kilpailuetu ja mitkä sen lähteet ovat?

Kuinka organisaatiorakenteet ja nykyiset prosessit vaikuttavat organisaatiostrategioiden toteuttamiseen ja onnistumiseen?

Kuinka hallita strategista muutosta organisaatioissa?

Kuinka havaita muuttuvaa ympäristöä ja siihen reagoida?

Millaisia työkaluja voidaan käyttää uusien organisaatiostrategioiden luomiseen ja toteuttamiseen?

Kuinka luoda, toteuttaa ja arvioida strategioita voittoa tavoitteleville ja voittoa tavoittelemattomille yrityksille?

Kuinka käsitellä monimutkaisia strategisia kysymyksiä ja tehdä "kokonaisvaltaisia" päätöksiä liiketoiminnassa?

Arviointiasteikko

1-5