Early childhood education and care (5 cr)
Code: SO00DT47-3019
General information
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 07.03.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Teachers
- Harri Mäkinen
- Miia Jyräs
- Tia-Marika Sohlman
- Hanna Lehtinen
Groups
-
SOKT24KMSocial services, part-time studies
- 15.01.2025 08:15 - 09:45, Aloitus: Varhaiskasvatus SO00DT47-3019
- 15.01.2025 10:00 - 11:30, Tutoriaali: Varhaiskasvatus SO00DT47-3019
- 15.01.2025 12:15 - 13:45, Varhaiskasvatus SO00DT47-3019
- 15.01.2025 14:00 - 15:30, Varhaiskasvatus SO00DT47-3019
- 05.02.2025 08:15 - 09:45, Varhaiskasvatus SO00DT47-3019
- 05.02.2025 10:00 - 11:30, Workshop 1 (läsnäolovelvollisuus): Varhaiskasvatus SO00DT47-3019
- 05.02.2025 12:15 - 13:45, Workshop 2 (läsnäolovelvollisuus): Varhaiskasvatus SO00DT47-3019
- 05.02.2025 14:00 - 15:30, Tutoriaali: Varhaiskasvatus SO00DT47-3019
- 12.02.2025 08:45 - 12:00, Mediakasvatuspäivä
Objective
You become familiar with the legislation and day care service system of early childhood education and with the National Core Curriculum Guidelines on Early Childhood Education and Care.
You are able account for the child-centered approach as an educational starting point.
You study learning areas and the importance of learning environments in early childhood education, and are able to plan, implement and evaluate activities that meet the criteria of the National Core Curriculum Guidelines on Early Childhood Education and Care.
You are able to observe and study children's play from developmental theoretical and interactive perspective.
Content
What are the laws and guidelines regulating early childhood education and care?
How is child-centeredness defined, and what does it mean as an educational approach?
What are learning areas and what is the meaning of learning environments in pedagogical planning?
How are activities for children in day care planned, implemented and evaluated based on the National Core Curriculum Guidelines on Early Childhood Education and Care?
What is play and how does it develop during childhood?
What is the role of play in the development and learning of a child?
.
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan jakson alkaessa Learn-alustalla
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso sisältää läsnäolovelvollista workshop- ja tutoriaalityöskentelyä.
Yhteen opintojakson oppimistehtävään sisältyy leikin havainnointia päiväkotiympäristössä. Opiskelija sopii leikin havainnoinnin ajankohdan yhdessä päiväkodin henkilökunnan kanssa työelämälähtöisesti. Leikin havainnoinnin ajankohtaa ei siis ole merkitty lukujärjestykseen.
TKI ja työelämäyhteistyö
Leikin havainnointi varhaiskasvatusympäristössä
Tentit ja muut määräajat
Tehtävien tarkempi aikataulu ilmoitetaan learn-alustalla opintojakson alkaessa.
Opiskelijan työmäärä
5 opintopistettä
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintokokonaisuus arvioidaan numeerisesti. Osasuoritusten arvioinnissa voidaan käyttää myös arviointiasteikkoa hyväksytty/täydennettävä/hylätty.
Qualifications
Human development and learning