Siirry suoraan sisältöön

Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DT58-3044

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

13.01.2025 - 14.03.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Marja-Leena Koskinen

Vastuuopettaja

Marja-Leena Koskinen

Ryhmät

  • LTMI24SM
    Liiketalous, monimuoto
  • 13.01.2025 12:15 - 14:45, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus LT00DT58-3044
  • 20.01.2025 14:30 - 16:30, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus LT00DT58-3044
  • 27.01.2025 14:30 - 16:30, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus LT00DT58-3044
  • 03.02.2025 14:30 - 16:30, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus LT00DT58-3044
  • 10.02.2025 14:30 - 16:30, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus LT00DT58-3044
  • 17.02.2025 14:30 - 16:30, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus LT00DT58-3044
  • 03.03.2025 14:30 - 16:30, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus LT00DT58-3044
  • 10.03.2025 12:15 - 14:45, Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus LT00DT58-3044

Tavoitteet

Osaat kuvata yrityksen asiakastyön prosesseja ja määritellä mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy. Osaat selvittää ja kuvata eri asiakasryhmien osto- ja kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä. Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.

Sisältö

Mitä asiakasprosessi tarkoittaa ja mikä on sen merkitys liiketoiminnassa? Millaisia kuluttajat, yritykset ja organisaatiot ovat asiakkaina? Mistä asiakaskokemus muodostuu ja miten siitä hankitaan tietoa? Miten asiakassuhteita rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään? Mitä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?

Opiskelumateriaali

Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Monimuotototeutuksena toteutettava opintojakso, johon sisältyy sekä itsenäistä työskentelyä että lähiopetusta. Opintojaksoon saattaa kuulua ryhmätöitä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Työelämän edustajan asiantuntijaluentoja.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, markkinoinnin lehtori
marja-leena.koskinen@xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op) tai vastaavat tiedot