Siirry suoraan sisältöön

Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: SJ00DV03-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosiaali- ja terveysalan koulutusyksikkö

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sosiaali - ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus (ylempi amk)

Opettaja

  • Perttu Noponen
  • Anna Makkonen

Ryhmät

  • SJMI24KY
    Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen, ylempi amk
  • 08.01.2025 10:00 - 11:45, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007
  • 08.01.2025 12:30 - 16:15, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007
  • 05.02.2025 10:00 - 11:45, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007
  • 05.02.2025 12:30 - 16:15, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007
  • 06.02.2025 08:15 - 11:45, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007
  • 05.03.2025 08:15 - 09:45, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007
  • 05.03.2025 10:00 - 11:45, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007

Tavoitteet

Osaat tuntemisen, luottamuksen ja sitoutumisen merkityksen verkostojen johtamisessa.  
Osaat luoda lähtökohdat ihmisten ja organisaatioiden väliselle vuorovaikutukselle ja kumppanuudelle aidossa dialogissa. 
Osaat organisoida projekteja, jotka tukevat toimijoiden innostusta, motivaatioita ja sitoutumista kohti yhteistä päämäärää.
Osaat hankkia ja arvioida tietoa monikanavaisten asiakkuuksien johtamiseen.
Osaat johtaa kumppanuuksia ja monikulttuurisia asiakkuuksia yrittäjämäisesti.
Osaat suunnitella ja toteuttaa markkinointia asiakkuuksien syventämisessä osana strategista johtamista.

Sisältö

Miten toteutat on tuntemisen, luottamuksen ja sitoutumisen merkitystä verkostojen johtamisessa? 
Miten toteutat ihmisten ja organisaatioiden välistä vuorovaikutusta ja kumppanuutta aidossa dialogissa? 
Miten organisoit innostusta, motivaatioita ja sitoutumista tukevia projekteja kohti yhteistä päämäärää?
Miten hankit ja arvioit tietoa monikanavaisten asiakkuuksien johtamiseen?   
Miten johdat kumppanuuksia ja monikulttuuria asiakkuuksia yrittäjämäisesti? 
Miten suunnittelet ja toteutat markkinointia asiakkuuksien syventämisessa osana strategista johtamista?

Opiskelumateriaali

Järvensivu, T. 2020. Verkostojen johtaminen. Opi ja etene yhdessä. Books on Demand. Saatavissa myös e-kirjana.
Grönroos, C. 2020. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Talentum. Luvut 2 ja 14. Saatavissa myös e-kirjana.

Muu opiskelumateriaali ilmoitetaan oppimisalustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjaisessa väylä:
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen verkkovälitteiseen lähiopetukseen ja ohjaukseen, jossa on verkostoon liittyviä harjoitteita ja keskusteluja, ryhmä- ja yksilötehtäviä. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Mikäli verkkovälitteiseen opetukseen ei pysty osallistumaan, on poissaolo korvattava erillisellä tehtävällä joka löytyy opintojaksoalustalta.

Osaamisen tunnistaminen: aikaisemmalla YAMK-tasoisella suorituksella voit hakea hyväksilukua. Ole yhteydessä vastuuopettajaan ennen opintojakson alkua.

TKI ja työelämäyhteistyö

Asiantuntijavierailut työelämäyhteistyönä ja/tai TKI-projektiyhteistyönä on mahdollista.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakson tehtävät ja niiden määräajat on kuvattu oppimisalustalla.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia, joka muodostuu verkkovälitteisen lähiopetuksen 20 tunnista sekä opiskelijan itsenäisestä työskentelystä pienryhmissä ja yksin yhteensä 115 tuntia.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson opettajina toimivat Perttu Noponen ja Anna Makkonen. Sähköposti: etunimi.sukunimi@xamk.fi
Huom. perttu.j.noponen

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

XAMK:n arviointikriteerit YAMK-arviointikriteerien mukaisesti. Kaikki osiot tulee olla suoritettuna ennen opintojakson toteutusajan päättymistä. Välitehtävät arvioidaan hyväksytty/täydennettävää/hylätty -kriteeristöllä. Kehittämistehtävä arvioidaan numeraalisesti asteikolla 1-5.

TASO 3:n mukaan opiskelija osaa:
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan.
b) ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa.
vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti.
e) arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta.
f) työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g) viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä