Skip to main content

Managing networks and customer relationships (5 cr)

Code: SJ00DV03-3007

General information


Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

01.01.2025 - 31.07.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Master's Degree Programme in Development and Leadership in Health Care and Social Services

Teachers

  • Perttu Noponen
  • Anna Makkonen

Groups

  • SJMI24KY
    Development and Leadership in Health Care and Social Services, master studies
  • 08.01.2025 10:00 - 11:45, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007
  • 08.01.2025 12:30 - 16:15, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007
  • 05.02.2025 10:00 - 11:45, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007
  • 05.02.2025 12:30 - 16:15, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007
  • 06.02.2025 08:15 - 11:45, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007
  • 05.03.2025 08:15 - 09:45, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007
  • 05.03.2025 10:00 - 11:45, Verkostojen ja asiakkuuksien johtaminen SJ00DV03-3007

Objective

You know the importance of feeling, trust and commitment in managing networks. 
You can create the starting points for interaction and partnerships between people and organizations in a genuine dialogue.
You will be able to organize projects that encourage enthusiasm, motivation and commitment of the actors towards a common goal.
You can acquire and evaluate information for managing multichannel customer relationships. 
You will be able to lead partnerships and multicultural partnerships in a entrepreneurial way. 
You will be able to plan and implement marketing in the deepening of customer relationships as part of strategic management.

Content

How do you implement the importance of feeling, trust and commitment in network management?
How do you implement interaction and partnerships between people and organizations in genuine dialogue?
How do you organize projects that encourage enthusiasm, motivation and commitment towards a common goal?
How do you acquire and evaluate information for managing multichannel customer relationships? 
How do you lead partnerships and multicultural partnerships with an entrepreneurial approach?
How do you plan and implement marketing in the deepening of customer relationships as part of strategic management?

Opiskelumateriaali

Järvensivu, T. 2020. Verkostojen johtaminen. Opi ja etene yhdessä. Books on Demand. Saatavissa myös e-kirjana.
Grönroos, C. 2020. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Talentum. Luvut 2 ja 14. Saatavissa myös e-kirjana.

Muu opiskelumateriaali ilmoitetaan oppimisalustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjaisessa väylä:
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen verkkovälitteiseen lähiopetukseen ja ohjaukseen, jossa on verkostoon liittyviä harjoitteita ja keskusteluja, ryhmä- ja yksilötehtäviä. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Mikäli verkkovälitteiseen opetukseen ei pysty osallistumaan, on poissaolo korvattava erillisellä tehtävällä joka löytyy opintojaksoalustalta.

Osaamisen tunnistaminen: aikaisemmalla YAMK-tasoisella suorituksella voit hakea hyväksilukua. Ole yhteydessä vastuuopettajaan ennen opintojakson alkua.

TKI ja työelämäyhteistyö

Asiantuntijavierailut työelämäyhteistyönä ja/tai TKI-projektiyhteistyönä on mahdollista.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson tehtävät ja niiden määräajat on kuvattu oppimisalustalla.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia, joka muodostuu verkkovälitteisen lähiopetuksen 20 tunnista sekä opiskelijan itsenäisestä työskentelystä pienryhmissä ja yksin yhteensä 115 tuntia.

Further information

Opintojakson opettajina toimivat Perttu Noponen ja Anna Makkonen. Sähköposti: etunimi.sukunimi@xamk.fi
Huom. perttu.j.noponen

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

XAMK:n arviointikriteerit YAMK-arviointikriteerien mukaisesti. Kaikki osiot tulee olla suoritettuna ennen opintojakson toteutusajan päättymistä. Välitehtävät arvioidaan hyväksytty/täydennettävää/hylätty -kriteeristöllä. Kehittämistehtävä arvioidaan numeraalisesti asteikolla 1-5.

TASO 3:n mukaan opiskelija osaa:
a) hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan.
b) ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa.
vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti.
e) arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta.
f) työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g) viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä