Gamification (5 cr)
Code: BY00FH85-3001
General information
- Enrollment
- 07.04.2025 - 21.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Teachers
- Anni Issakainen
- Päivi Lifflander
- Course
- BY00FH85
Objective
You understand gamification as a concept, elements, game mechanisms, and dynamics of gamification.
You can use learning theories and learning experiences when using gamification.
You understand the importance of activation and experientiality in gamification.
You know how to plan and implement gamification that strengthens agile working life learning.
Content
What is mean by gamification?
What elements, game mechanics and dynamics of gamification should considered?
What learning theories and learning experience be utilized in the agile development of learning at work?
How do you use the legality, activation and experiental nature of gamification to strenghten learning at work and to motivate and engage employees?
What kind of multiprofessional co-operation is required in gamification?
What factors should be taken into account and understood in the gamification that strengthens the learning of working life?
Evaluation
Students can:
- find, study, produce and evaluate critically multidisciplinary data in their field of expertise.
- solve demanding problems in research, development and innovation
- evaluate different strategic approaches and justify their use in terms of management and
Course material
Muu opiskelumateriaali on kuvattu Learn-ympäristössä.
Study forms and methods
Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena/Opintojakso toteutetaan pääasiassa aikaan sitomattomana verkko-opetuksena, Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelu rytmittävät itsenäisesti/ryhmässä tehtävät oppimistehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti/ryhmänä/paritöinä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
RDI and work-related cooperation
Mahdollisuus hyödyntää opintojakson tehtävissä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.
Timing of exams and assignments
Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
International cooperation
Opintojaksolla on kansainvälisiä tutkimusartikkeleita.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on 135 t.
Course part description
Pelillistäminen käsitteenä ja ilmiönä 0,5 op /Anni
Pelillistämisen työkalut ja tekniikat 1 op / Anni
Pelillistämisessä hyödynnettäviä oppimisen teorioita ja oppimiskokemuksia 1 op /Anni
Pelillistäminen työssä oppimisen vahvistamisessa sekä työntekijöiden motivoinnissa ja sitouttamisessa 2 op
/Päivi
Moniammmatillnen yhteistyö pelillistämisessä 0,5 op /Päivi
Further information
Opintojakson opettajina toimivat lehtorit Anni Issakainen & Päivi Lifflander. Yhteystieto etunimi.sukunimi[at]xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson YAMK-kriteerine mukaisesti. Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus...
Osa 4 on numeraalisesti arvioitava, muut osiot hyväksytty/täydennettävää/hylätty.
Ilmoita opintojakson arviointiasteikko yllä: 1–5 tai hyväksytty/hylätty.