Skip to main content

Gamification (5 cr)

Code: BY00FH85-3001

General information


Enrollment
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
Anni Issakainen
Päivi Lifflander
Course
BY00FH85
No reservations found for realization BY00FH85-3001!

Objective

You understand gamification as a concept, elements, game mechanisms, and dynamics of gamification.
You can use learning theories and learning experiences when using gamification.
You understand the importance of activation and experientiality in gamification.
You know how to plan and implement gamification that strengthens agile working life learning.

Content

What is mean by gamification?
What elements, game mechanics and dynamics of gamification should considered?
What learning theories and learning experience be utilized in the agile development of learning at work?
How do you use the legality, activation and experiental nature of gamification to strenghten learning at work and to motivate and engage employees?
What kind of multiprofessional co-operation is required in gamification?
What factors should be taken into account and understood in the gamification that strengthens the learning of working life?

Evaluation

Students can:
- find, study, produce and evaluate critically multidisciplinary data in their field of expertise.
- solve demanding problems in research, development and innovation
- evaluate different strategic approaches and justify their use in terms of management and

Course material

Muu opiskelumateriaali on kuvattu Learn-ympäristössä.

Study forms and methods

Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena/Opintojakso toteutetaan pääasiassa aikaan sitomattomana verkko-opetuksena, Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelu rytmittävät itsenäisesti/ryhmässä tehtävät oppimistehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti/ryhmänä/paritöinä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.

RDI and work-related cooperation

Mahdollisuus hyödyntää opintojakson tehtävissä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.

Timing of exams and assignments

Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

International cooperation

Opintojaksolla on kansainvälisiä tutkimusartikkeleita.

Student workload

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on 135 t.

Course part description

Pelillistäminen käsitteenä ja ilmiönä 0,5 op /Anni
Pelillistämisen työkalut ja tekniikat 1 op / Anni
Pelillistämisessä hyödynnettäviä oppimisen teorioita ja oppimiskokemuksia 1 op /Anni
Pelillistäminen työssä oppimisen vahvistamisessa sekä työntekijöiden motivoinnissa ja sitouttamisessa 2 op
/Päivi
Moniammmatillnen yhteistyö pelillistämisessä 0,5 op /Päivi

Further information

Opintojakson opettajina toimivat lehtorit Anni Issakainen & Päivi Lifflander. Yhteystieto etunimi.sukunimi[at]xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson YAMK-kriteerine mukaisesti. Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus...

Osa 4 on numeraalisesti arvioitava, muut osiot hyväksytty/täydennettävää/hylätty.

Ilmoita opintojakson arviointiasteikko yllä: 1–5 tai hyväksytty/hylätty.

Go back to top of page