Hahmojen ja ympäristöjen suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU11-3015
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 20
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Nicholas Sweetman
- Maarit Kalmakurki
Ryhmät
-
GDKV24KMGame design, part-time studies
- 31.01.2025 09:00 - 11:30, Character and environment design GD00CU11-3015
- 31.01.2025 12:30 - 16:00, Character and environment design GD00CU11-3015
- 13.02.2025 18:00 - 20:00, Character and environment design GD00CU11-3015
- 06.03.2025 18:00 - 20:00, Character and environment design GD00CU11-3015
- 20.03.2025 18:00 - 20:00, Character and environment design GD00CU11-3015
- 04.04.2025 09:00 - 11:30, Character and environment design GD00CU11-3015
- 04.04.2025 12:30 - 16:00, Character and environment design GD00CU11-3015
- 15.04.2025 17:00 - 18:00, Character and environment design GD00CU11-3015
Tavoitteet
Tiedät kuinka kirjoittaa hahmokuvauksen, jossa esitetään käsikirjoituksen jäsenten fyysiset ja persoonalliset ominaisuudet.
Tiedät kuinka käyttää perusmuotoja siluettien luomiseen hahmoille ja ympäristöille.
Sinulla on selkeä käsitys ihmisen perustyypeistä ja erottuvista etnisistä piirteistä.
Tiedät kuinka tuottaa sijaintiluettelo ja ympäristösuunnitelma pelisuunnitteluasiakirjan tai komentosarjan perusteella.
Pystyt luomaan hahmojen käännösarkit, ilmeet ja ympäristön tuotantopiirrokset 3D-mallinntajalle.
Sisältö
Kuinka suunnitella hahmon yksilölliset vahvuudet ja heikkoudet sekä heidän piirteet ja taidot?
Kuinka luoda hahmo- ja ympäristösuunnitelmia peleihin?
Kuinka käyttää piirtopöytää?
Kuinka luonnostella pienoiskuvia tutkimalla asettelua ja kameran sijoittelua ympäristösuunnittelussa.
Kuinka käyttää siluettointitekniikoita fyysisen erilaisuuden luontiin hahmoissa ja ilmaistaksesi persoonallisuuden piirteitä?
Kuinka luoda ilmearkki kasvojen reaktioista?
Kuinka maalata grisaille-tekniikalla?
Opiskelumateriaali
Game design basics. Mise-en-scene. Script writing, character development
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Kurssi on pääosin verkossa. Luennot ovat vain ryhmä kontaktipäivinä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso liittyy aiempaan opintojaksoon jossa on pelisuunnittelua. Kurssi valmentaa työelämätaitoja.
Opiskelijan työmäärä
5 credits = 5 x 27h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Grading 1-5
Esitietovaatimukset
Required studies of Drawing and painting, Composition and Colour, and Game Design Research & Sketching or equivalent skills.