Siirry suoraan sisältöön

Hahmojen ja ympäristöjen suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU11-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 20

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Nicholas Sweetman
  • Maarit Kalmakurki

Ryhmät

  • GDKV24KM
    Game design, part-time studies
  • 31.01.2025 09:00 - 11:30, Character and environment design GD00CU11-3015
  • 31.01.2025 12:30 - 16:00, Character and environment design GD00CU11-3015
  • 13.02.2025 18:00 - 20:00, Character and environment design GD00CU11-3015
  • 06.03.2025 18:00 - 20:00, Character and environment design GD00CU11-3015
  • 20.03.2025 18:00 - 20:00, Character and environment design GD00CU11-3015
  • 04.04.2025 09:00 - 11:30, Character and environment design GD00CU11-3015
  • 04.04.2025 12:30 - 16:00, Character and environment design GD00CU11-3015
  • 15.04.2025 17:00 - 18:00, Character and environment design GD00CU11-3015

Tavoitteet

Tiedät kuinka kirjoittaa hahmokuvauksen, jossa esitetään käsikirjoituksen jäsenten fyysiset ja persoonalliset ominaisuudet.
Tiedät kuinka käyttää perusmuotoja siluettien luomiseen hahmoille ja ympäristöille.
Sinulla on selkeä käsitys ihmisen perustyypeistä ja erottuvista etnisistä piirteistä.
Tiedät kuinka tuottaa sijaintiluettelo ja ympäristösuunnitelma pelisuunnitteluasiakirjan tai komentosarjan perusteella.
Pystyt luomaan hahmojen käännösarkit, ilmeet ja ympäristön tuotantopiirrokset 3D-mallinntajalle.

Sisältö

Kuinka suunnitella hahmon yksilölliset vahvuudet ja heikkoudet sekä heidän piirteet ja taidot?
Kuinka luoda hahmo- ja ympäristösuunnitelmia peleihin?
Kuinka käyttää piirtopöytää?
Kuinka luonnostella pienoiskuvia tutkimalla asettelua ja kameran sijoittelua ympäristösuunnittelussa.
Kuinka käyttää siluettointitekniikoita fyysisen erilaisuuden luontiin hahmoissa ja ilmaistaksesi persoonallisuuden piirteitä?
Kuinka luoda ilmearkki kasvojen reaktioista?
Kuinka maalata grisaille-tekniikalla?

Opiskelumateriaali

Game design basics. Mise-en-scene. Script writing, character development

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Kurssi on pääosin verkossa. Luennot ovat vain ryhmä kontaktipäivinä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso liittyy aiempaan opintojaksoon jossa on pelisuunnittelua. Kurssi valmentaa työelämätaitoja.

Opiskelijan työmäärä

5 credits = 5 x 27h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Grading 1-5

Esitietovaatimukset

Required studies of Drawing and painting, Composition and Colour, and Game Design Research & Sketching or equivalent skills.