Tasosuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU14-3016
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 22
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Marko Siitonen
- Nicholas Leppanen
Ryhmät
-
GDKV24KMGame design, part-time studies
- 30.01.2025 09:00 - 11:30, Level design GD00CU14-3016
- 30.01.2025 12:30 - 16:00, Level design GD00CU14-3016
- 20.02.2025 12:30 - 16:00, Level design GD00CU14-3016
- 21.02.2025 12:30 - 16:00, Level design GD00CU14-3016
- 25.04.2025 09:00 - 11:30, Level design GD00CU14-3016
- 25.04.2025 12:30 - 16:00, Level design GD00CU14-3016
Tavoitteet
Tunnet tasosuunnittelun perusteet ja tasosuunnittelun takana olevat teoriat.
Sisältö
Mikä on tasosuunnittelun tarkoitus?
Mikä on tasosuunnittelijan rooli?
Kuinka tasosuunnittelu on kehittynyt?
Mitä eroja ulkoisen ja sisäisen suunnittelutavoitteen välillä on?
Mitkä ovat suunnitteluselementit, joista tasasuunnittelu koostuu?
Mitkä ovat tasosuunnitteluprosessin eri vaiheet?
Kuinka luoda ja suunnitella tasoja, pelin vaihtelevuutta, pelaajan ohjaamista ja ympäristöolosuhteita?
Opiskelumateriaali
Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Kurssi on pääosin verkossa. Luennot ovat vain ryhmän kontaktipäivinä.
Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Pääpaino on perusosaamisessa ja omien peliprojektien parissa työskentelyssä.
TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Totetutetut harjoitustehtävät.
Esitietovaatimukset
Required studies of Basics of game design and Basics of 3D modelling or equivalent skills.