Pelituotanto (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU19-3013
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 22
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Mikko Lehto
Ryhmät
-
GDKV23SPGame design, full-time studies
- 16.01.2025 08:30 - 11:30, Game production GD00CU19-3013
- 20.01.2025 14:30 - 16:00, Game production GD00CU19-3013
- 03.02.2025 10:00 - 13:45, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
- 13.02.2025 10:00 - 16:00, Milestone 1: Game production GD00CU19-3013
- 20.02.2025 09:00 - 11:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
- 06.03.2025 08:15 - 12:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
- 11.03.2025 09:00 - 12:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
- 20.03.2025 10:00 - 16:00, Milestone 2: Game production GD00CU19-3013
- 26.03.2025 08:15 - 12:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
- 03.04.2025 08:30 - 11:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
- 07.04.2025 10:00 - 12:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
- 11.04.2025 10:00 - 14:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
- 14.04.2025 10:00 - 13:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
- 17.04.2025 10:00 - 14:30, Milestone 3: Game production GD00CU19-3013
- 28.04.2025 12:30 - 16:45, Project feedback: Game production GD00CU19-3013
Tavoitteet
Tunnet ketterät kehittämismenetelmät ja kuinka soveltaa erilaisia projektinhallintatyökaluja (kuten Scrum ja Kanban) pelien kehitysprojekteihin.
Sinulla on perustiedot immateriaalioikeuksista ja tuotesuojasta pelien kehittämisen yhteydessä.
Pystyt tuottamaan tuotantosuunnitelman, joka sisältää aikataulutukset ja budjetit.
Tunnet työsopimukset, lisenssit ja lailliset sopimukset, kuten NDA ja EULA.
Pystyt arvioimaan pelikonseptin liiketoiminnan kannattavuuden ja esittelemään sen muille.
Sisältö
Kuinka luoda tuotantosuunnitelma ja budjetti?
Kuinka seurata pelin tuotantoprosessia ja varmistaa aikataulujen pitävyys?
Kuinka myydä peli-ideaasi?
Mitkä tekijänoikeuslain, tuotesuojan ja sopimusten näkökohdat sinun tulee olla tietoinen omassa tuotantotyössäsi?
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Osallistut oppitunneille annetun aikataulun mukaan. Oppituntiharjoitusten lisäksi tehdään erikseen annettavia, itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä.
Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat työstävät omaa peliprojektiaan
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Basic knowledge of game production required.