Siirry suoraan sisältöön

Pelituotanto (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU19-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 22

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Mikko Lehto

Ryhmät

  • GDKV23SP
    Game design, full-time studies
  • 23.01.2025 10:00 - 14:00, Game production GD00CU19-3013
  • 30.01.2025 10:00 - 12:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
  • 03.02.2025 10:00 - 13:45, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
  • 10.02.2025 10:00 - 14:00, Game production GD00CU19-3013
  • 14.02.2025 10:00 - 14:00, Game production GD00CU19-3013
  • 20.02.2025 09:00 - 11:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
  • 06.03.2025 08:15 - 12:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
  • 10.03.2025 10:00 - 14:00, Game production GD00CU19-3013
  • 11.03.2025 09:00 - 12:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
  • 20.03.2025 10:00 - 15:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
  • 26.03.2025 08:15 - 12:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
  • 03.04.2025 08:30 - 11:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
  • 07.04.2025 10:00 - 12:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
  • 10.04.2025 08:30 - 10:45, Game production GD00CU19-3013
  • 14.04.2025 10:00 - 13:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
  • 17.04.2025 10:00 - 14:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
  • 23.04.2025 10:00 - 14:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3013
  • 28.04.2025 12:30 - 16:45, Project feedback: Game production GD00CU19-3013

Tavoitteet

Tunnet ketterät kehittämismenetelmät ja kuinka soveltaa erilaisia projektinhallintatyökaluja (kuten Scrum ja Kanban) pelien kehitysprojekteihin.
Sinulla on perustiedot immateriaalioikeuksista ja tuotesuojasta pelien kehittämisen yhteydessä.
Pystyt tuottamaan tuotantosuunnitelman, joka sisältää aikataulutukset ja budjetit.
Tunnet työsopimukset, lisenssit ja lailliset sopimukset, kuten NDA ja EULA.
Pystyt arvioimaan pelikonseptin liiketoiminnan kannattavuuden ja esittelemään sen muille.

Sisältö

Kuinka luoda tuotantosuunnitelma ja budjetti?
Kuinka seurata pelin tuotantoprosessia ja varmistaa aikataulujen pitävyys?
Kuinka myydä peli-ideaasi?
Mitkä tekijänoikeuslain, tuotesuojan ja sopimusten näkökohdat sinun tulee olla tietoinen omassa tuotantotyössäsi?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Osallistut oppitunneille annetun aikataulun mukaan. Oppituntiharjoitusten lisäksi tehdään erikseen annettavia, itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä.



Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat työstävät omaa peliprojektiaan

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Basic knowledge of game production required.