Siirry suoraan sisältöön

Animaatio ja liikkeenkaappaus (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00DL22-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 22

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Marko Siitonen
  • Panu Vuoristo

Ryhmät

  • GDKV22SP
    Game design, full-time studies
  • 14.01.2025 12:00 - 15:00, Animation and motion capture GD00DL22-3009
  • 22.01.2025 09:45 - 14:15, Animation and motion capture GD00DL22-3009
  • 27.01.2025 10:00 - 15:00, Animation and motion capture GD00DL22-3009
  • 06.02.2025 12:00 - 16:15, Animation and motion capture GD00DL22-3009
  • 07.02.2025 10:00 - 14:15, Animation and motion capture GD00DL22-3009
  • 20.02.2025 08:30 - 11:30, Animation and motion capture GD00DL22-3009
  • 06.03.2025 08:30 - 11:30, Animation and motion capture GD00DL22-3009
  • 17.03.2025 10:00 - 12:15, Animation and motion capture GD00DL22-3009
  • 20.03.2025 08:30 - 12:00, Animation and motion capture GD00DL22-3009
  • 25.03.2025 12:00 - 15:45, Animation and motion capture GD00DL22-3009
  • 26.03.2025 11:30 - 14:15, Animation and motion capture GD00DL22-3009
  • 01.04.2025 11:30 - 13:45, Animation and motion capture GD00DL22-3009
  • 02.04.2025 11:30 - 14:15, Animation and motion capture GD00DL22-3009
  • 11.04.2025 09:00 - 11:15, Animation and motion capture GD00DL22-3009

Tavoitteet

You learn how to create animated 3D characters.
You learn to set up motion capture system and capture motion data.

Sisältö

How to create 3D character models, bones, skinning and rigging.
What is motion capture?
What different technologies can be used to capture motion?
What is the motion capture workflow?
How to calibrate a motion capture system, set up markers and capture motion?
How to capture multiple actors and/or objects simultaneously?
How to clean up and edit the capture data?
How to utilise motion capture data in 3D animation?

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Osallistut oppitunneille annetun aikataulun mukaan. Oppituntiharjoitusten lisäksi tehdään erikseen annettavia, itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä.

Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.



TKI ja työelämäyhteistyö

TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Totetutetut harjoitustehtävät.