Skip to main content

Human life cycle (5 cr)

Code: LI00EZ55-3001

General information


Enrollment

13.01.2025 - 26.01.2025

Timing

13.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Degree Programme in Physical Education

Teachers

  • Jouni Korhonen
  • Mira Tuononen

Teacher in charge

Outi Pyöriä

Groups

  • LISA25KM
    Physical Education, part-time studies
  • 23.01.2025 08:00 - 11:30, Ihmisen elämänkaari LI00EZ55-3001
  • 20.02.2025 08:00 - 11:30, Ihmisen elämänkaari LI00EZ55-3001
  • 21.03.2025 12:30 - 14:00, Ihmisen elämänkaari LI00EZ55-3001
  • 17.04.2025 08:00 - 11:30, Ihmisen elämänkaari LI00EZ55-3001
  • 22.05.2025 08:15 - 11:45, Ihmisen elämänkaari LI00EZ55-3001

Objective

-You know the areas of human growth and development at different stages of life and recognize the connections between environmental factors and the growth and development of a functioning and well-being individual
-You know the different stages of human motor development at different stages of life and understand the factors influencing it
-You understand the theoretical foundations of learning motor skills at different stages of life

Content

- What are the areas of human growth and development at different stages of life?
- What are the connections between environmental factors and the growth and development of a functioning and well-being individual?
- What are the different stages of human motor development throughout life?
- What factors influence motor development?
- What are the theoretical foundations of learning motor skills at different stages of life?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla käytettävä opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Toteutus sisältää 5x3 lähiopetuspäivää kampuksella ja lisäksi aikaan sitomatonta/aikaan sidottua työskentelyä verkkoympäristössä. Lähiopetusta annetaan arkipäivinä keskiviikosta perjantaihin. Läsnäolo lähipäivissä on erittäin toivottavaa ja mahdollisten poissaolojen aikainen osaaminen tulee osoittaa tai hankkia korvaamisperusteiden mukaisesti.

Opintojakso etenee ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää yksilö- sekä ryhmätehtäviä.

Opettajan yksilöohjausta saatavilla pääsääntöisesti lähijaksojen välillä. Lähijaksoilla voi olla ryhmäohjausta.

Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

Opintojakso on osa Toimiva ja hyvinvoiva ihminen-opintokokonaisuutta (20 opintopistettä).

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita määrittelee usein oppimisen sitominen työelämän aitoihin kontakteihin ja alueelta nouseviin kehittämistarpeisiin.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksojen orientaatiossa tuodaan esille opintojaksoon sisältyvät yksilö- ja ryhmätehtävät sekä tentit ja niiden suoritustavat.

Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso on osa Toimiva ja hyvinvoiva ihminen-kokonaisuutta, joka on 20 opintopisteen laajuinen
Muiden tähän kokonaisuuteen liittyvien opintojaksojen kuvaukset löytyvät kyseisten opintojaksojen yhteydestä.

Further information

Monimuoto-toteutuksessa suurin osa toteutukseen liittyvästä työmäärästä tehdään lähijaksojen välisinä aikoina. Tässä korostuvat itsenäisen työskentelyn sekä itsensä johtamisen taidot.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin, jotka käydään opintojakson orientaatiossa. Opintojakson suorittaminen edellyttää näiden osaamistavoitteiden saavuttamista.