Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvoinnin kehittäminen ja johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: HOE0FG41-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.04.2025 - 21.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.10.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Opettajat
Marko Raitanen
Miia Heikkinen
Vastuuopettaja
Marko Raitanen
Ryhmät
HOEKV25SY
Hyvinvoinnin ja osallisuuden edistäminen, ylempi AMK
Opintojakso
HOE0FG41

Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 13 t 30 min.

Aika Aihe Tila
To 16.10.2025 klo 14:45 - 16:15
(1 t 30 min)
Hyvinvoinnin kehittäminen ja johtaminen HOE0FG41-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Pe 17.10.2025 klo 09:00 - 10:30
(1 t 30 min)
Hyvinvoinnin kehittäminen ja johtaminen HOE0FG41-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
Pe 17.10.2025 klo 10:45 - 12:15
(1 t 30 min)
Hyvinvoinnin kehittäminen ja johtaminen HOE0FG41-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Pe 17.10.2025 klo 13:00 - 14:30
(1 t 30 min)
Hyvinvoinnin kehittäminen ja johtaminen HOE0FG41-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Pe 17.10.2025 klo 14:45 - 16:15
(1 t 30 min)
Hyvinvoinnin kehittäminen ja johtaminen HOE0FG41-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
To 13.11.2025 klo 09:00 - 10:30
(1 t 30 min)
Hyvinvoinnin kehittäminen ja johtaminen HOE0FG41-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
To 13.11.2025 klo 10:45 - 12:15
(1 t 30 min)
Hyvinvoinnin kehittäminen ja johtaminen HOE0FG41-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
To 13.11.2025 klo 13:00 - 14:30
(1 t 30 min)
Hyvinvoinnin kehittäminen ja johtaminen HOE0FG41-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
To 13.11.2025 klo 14:45 - 16:15
(1 t 30 min)
Hyvinvoinnin kehittäminen ja johtaminen HOE0FG41-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat tunnistaa ja ennakoida hyvinvointiin liittyviä ajankohtaisia haasteita.
Osaat edistää hyvinvoinnin toteutumista erilaisin työtavoin ja menetelmin yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.
Osaat kehittää hyvinvointipalveluja vastaamaan ajankohtaisiin alueellisiin haasteisiin.
Osaat johtaa sosiaalityön palveluprosesseja tavoitteellisesti hyvinvointia edistävällä tavalla.

Sisältö

Miten tunnistat ja ennakoit hyvinvoinnin ajankohtaisia haasteita?
Millaisia työtapoja ja menetelmiä hyvinvoinnin edistämiseen käytetään?
Miten tunnistat hyvinvointipalvelujen alueellisia haasteita ja kehität palveluja vastaamaan niihin?
Miten johdat tavoitteellisesti sosiaalityön palveluprosesseja?

Arviointi

Opiskelija osaa:
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
e. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
f. työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä

Opiskelumateriaali

Annetaan opintojakson aikana Learnissa-alustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Learn, lähiopetus, itsenäinen tiedonhankinta, PBL.
Tarjotaan vaihtoehtoinen toteutus (Teams), jossa on vähemmän läsnäolovelvoitetta.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opiskelija on suorittanut vastaavan laajuiset ja sisältöiset opinnot yliopistossa tai korkeakoulussa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Vierailevat luennoitsijat hankkeiden toteutuksesta ja rahoituksesta.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla jakson alkaessa.

Kansainvälinen yhteistyö

Ei

Opiskelijan työmäärä

5op = 5 x 27h opiskelijan työtä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi pohjautuu tehtäväarviointiin, jossa hyödynnetään laadullista arviointia. Tämän arvioinnin perustana on tehtävien tarkasteleminen suhteessa tehtävien tavoitteisiin.

Esitietovaatimukset

Sosionomi (AMK) tai geronomi (AMK) -tutkinto ja riittävä alan työkokemus.

Siirry alkuun