Digitalisation in tourism and hospitality services (5cr)
Code: MR00EY99-3001
General information
- Enrollment
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 30.04.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Sini Laukkanen
- Groups
-
MRMI25SVYTourism and Service Business, master studies
- Course
- MR00EY99
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 21 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 19.02.2026 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Digitaalisuus matkailu- ja ravitsemispalveluissa MR00EY99-3001 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Thu 12.03.2026 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Digitaalisuus matkailu- ja ravitsemispalveluissa MR00EY99-3001 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Fri 13.03.2026 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Digitaalisuus matkailu- ja ravitsemispalveluissa MR00EY99-3001 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You understand the possibilities of digital solutions and digital network cooperation in tourism and hospitality business.
You know how to use digital solutions in the tourism and hospitality industry to create a competitive advantage and improve customer experience.
Content
How do you utilise digital solutions and digital network collaboration to improve the visibility, discoverability and usability of tourism and hospitality services from a customer experience perspective?
How do you utilise various digital solutions to improve the efficiency of organisations' operations?
Evaluation
Students can
a. find, study, produce and assess critically multidisciplinary data in their field of expertise.
b. solve demanding problems in research, development and innovation activities.
c. assess and manage independently individuals’ and teams’ operations.
d. be responsible for operations and develop them independently.
e. assess different strategic approaches and justify their use in terms of management and development.
f. work independently in the expert duties of their professional field or as entrepreneurs.
g. communicate proficiently and systematically in the spoken and written language.
Course material
Opiskelumateriaali on linkitettynä Learn-alustalla.
Study forms and methods
Opintojaksolla on itsenäistä ja joustavaa verkko-opiskelua Learn-alustalla sekä kolme verkkovälitteistä kontaktiopetuspäivää, joissa käsitellään opintojakson teemoja. Opintojaksolla on ennakkotehtävä liittyen digitaalisuuteen ilmiönä matkailu- ja ravitsemisalalla, tentti aiheeseen liittyvästä käsitteistöstä sekä kehittämistehtävä, joka tehdään ensisijaisesti yksilötyönä opiskelijan omaan työpaikkaan tai muuhun alan yritykseen.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla on 3:n opintopisteen kehittämistehtävä, jonka opiskelija tekee joko omaan työpaikkaan tai muuhun matkailu- ja ravitsemisalan yritykseen.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla tehtävät voi suorittaa joustavasti opintojakson aikataulun puitteissa. Suosituksena on, että ennakkotehtävä ja tentti olisivat tehtynä ennen ensimmäistä verkkovälitteistä kontaktipäivää. Kehittämistehtävän palautus on opintojakson loppuun mennessä.
Student workload
Opintojakson laajuus 5 op on 135 tuntia. Yksi opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä, mutta työmäärä riippuu aiemmasta osaamisesta.
Course part description
Opintojakson teemoina ovat digitaalisuus ilmiönä, digitaalinen asiakaspolku sekä digitaaliset ratkaisut ja verkostoyhteistyö.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
a) Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen.
c) Opiskelija osaa arvioida ja kehittää palveluorganisaation digitaalisuutta.
e) Opiskelija osaa arvioida ja perustella sähköisen liiketoiminnan strategista merkitystä palveluorganisaatiossa ja käyttää uusia strategisia lähestymistapoja johtamisen välineenä.