Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisuus matkailu- ja ravitsemispalveluissa (5op)

Toteutuksen tunnus: MR00EY99-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
12.01.2026 - 30.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus (ylempi amk)
Opettajat
Sini Laukkanen
Ryhmät
MRMI25SVY
Matkailu- ja palveluliiketoiminta, ylempi amk
Opintojakso
MR00EY99

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 21 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 19.02.2026 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Digitaalisuus matkailu- ja ravitsemispalveluissa MR00EY99-3001
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
To 12.03.2026 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Digitaalisuus matkailu- ja ravitsemispalveluissa MR00EY99-3001
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Pe 13.03.2026 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Digitaalisuus matkailu- ja ravitsemispalveluissa MR00EY99-3001
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Tunnistat digitaalisten ratkaisujen ja digitaalisen verkostoyhteistyön mahdollisuuksia matkailu - ja ravitsemisalalla.
Osaat hyödyntää digitaalisia ratkaisuja matkailu- ja ravitsemisalalla kilpailuedun luomiseksi ja asiakaskokemuksen parantamiseksi.

Sisältö

Kuinka hyödynnät digitaalisia ratkaisuja ja digitaalista verkostoyhteistyötä parantaaksesi matkailu- ja ravitsemispalveluiden näkyvyyttä, löydettävyyttä ja käytettävyyttä asiakaskokemuksen näkökulmasta?
Kuinka hyödynnät erilaisia digitaalisia ratkaisuja parantaaksesi organisaation toiminnan tehokkuutta?

Arviointi

Opiskelija osaa
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan.
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa.
c. arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa.
d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti.
e. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta.
f. työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä.
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti.

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali on linkitettynä Learn-alustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojaksolla on itsenäistä ja joustavaa verkko-opiskelua Learn-alustalla sekä kolme verkkovälitteistä kontaktiopetuspäivää, joissa käsitellään opintojakson teemoja. Opintojaksolla on ennakkotehtävä liittyen digitaalisuuteen ilmiönä matkailu- ja ravitsemisalalla, tentti aiheeseen liittyvästä käsitteistöstä sekä kehittämistehtävä, joka tehdään ensisijaisesti yksilötyönä opiskelijan omaan työpaikkaan tai muuhun alan yritykseen.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla on 3:n opintopisteen kehittämistehtävä, jonka opiskelija tekee joko omaan työpaikkaan tai muuhun matkailu- ja ravitsemisalan yritykseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla tehtävät voi suorittaa joustavasti opintojakson aikataulun puitteissa. Suosituksena on, että ennakkotehtävä ja tentti olisivat tehtynä ennen ensimmäistä verkkovälitteistä kontaktipäivää. Kehittämistehtävän palautus on opintojakson loppuun mennessä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus 5 op on 135 tuntia. Yksi opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä, mutta työmäärä riippuu aiemmasta osaamisesta.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakson teemoina ovat digitaalisuus ilmiönä, digitaalinen asiakaspolku sekä digitaaliset ratkaisut ja verkostoyhteistyö.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

a) Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen.
c) Opiskelija osaa arvioida ja kehittää palveluorganisaation digitaalisuutta.
e) Opiskelija osaa arvioida ja perustella sähköisen liiketoiminnan strategista merkitystä palveluorganisaatiossa ja käyttää uusia strategisia lähestymistapoja johtamisen välineenä.

Siirry alkuun