Digitaalisuus matkailu- ja ravitsemispalveluissa (5op)
Toteutuksen tunnus: MR00EY99-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 12.01.2026 - 30.04.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus (ylempi amk)
- Opettajat
- Sini Laukkanen
- Ryhmät
-
MRMI25SVYMatkailu- ja palveluliiketoiminta, ylempi amk
- Opintojakso
- MR00EY99
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 21 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 19.02.2026 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Digitaalisuus matkailu- ja ravitsemispalveluissa MR00EY99-3001 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
To 12.03.2026 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Digitaalisuus matkailu- ja ravitsemispalveluissa MR00EY99-3001 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Pe 13.03.2026 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Digitaalisuus matkailu- ja ravitsemispalveluissa MR00EY99-3001 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tavoitteet
Tunnistat digitaalisten ratkaisujen ja digitaalisen verkostoyhteistyön mahdollisuuksia matkailu - ja ravitsemisalalla.
Osaat hyödyntää digitaalisia ratkaisuja matkailu- ja ravitsemisalalla kilpailuedun luomiseksi ja asiakaskokemuksen parantamiseksi.
Sisältö
Kuinka hyödynnät digitaalisia ratkaisuja ja digitaalista verkostoyhteistyötä parantaaksesi matkailu- ja ravitsemispalveluiden näkyvyyttä, löydettävyyttä ja käytettävyyttä asiakaskokemuksen näkökulmasta?
Kuinka hyödynnät erilaisia digitaalisia ratkaisuja parantaaksesi organisaation toiminnan tehokkuutta?
Arviointi
Opiskelija osaa
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan.
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa.
c. arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa.
d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti.
e. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta.
f. työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä.
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti.
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on linkitettynä Learn-alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojaksolla on itsenäistä ja joustavaa verkko-opiskelua Learn-alustalla sekä kolme verkkovälitteistä kontaktiopetuspäivää, joissa käsitellään opintojakson teemoja. Opintojaksolla on ennakkotehtävä liittyen digitaalisuuteen ilmiönä matkailu- ja ravitsemisalalla, tentti aiheeseen liittyvästä käsitteistöstä sekä kehittämistehtävä, joka tehdään ensisijaisesti yksilötyönä opiskelijan omaan työpaikkaan tai muuhun alan yritykseen.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla on 3:n opintopisteen kehittämistehtävä, jonka opiskelija tekee joko omaan työpaikkaan tai muuhun matkailu- ja ravitsemisalan yritykseen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla tehtävät voi suorittaa joustavasti opintojakson aikataulun puitteissa. Suosituksena on, että ennakkotehtävä ja tentti olisivat tehtynä ennen ensimmäistä verkkovälitteistä kontaktipäivää. Kehittämistehtävän palautus on opintojakson loppuun mennessä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus 5 op on 135 tuntia. Yksi opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä, mutta työmäärä riippuu aiemmasta osaamisesta.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakson teemoina ovat digitaalisuus ilmiönä, digitaalinen asiakaspolku sekä digitaaliset ratkaisut ja verkostoyhteistyö.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
a) Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen.
c) Opiskelija osaa arvioida ja kehittää palveluorganisaation digitaalisuutta.
e) Opiskelija osaa arvioida ja perustella sähköisen liiketoiminnan strategista merkitystä palveluorganisaatiossa ja käyttää uusia strategisia lähestymistapoja johtamisen välineenä.