3D-skulptaus (5op)
Toteutuksen tunnus: GD00DT44-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.01.2026 - 30.04.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 45 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 13.01.2026 klo 12:45 - 16:15 (3 t 30 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS05
Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
|
To 22.01.2026 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
To 29.01.2026 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
To 05.02.2026 klo 08:15 - 11:15 (3 t 0 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS05
Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
|
Ke 11.02.2026 klo 11:30 - 14:15 (2 t 45 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
Ti 17.02.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
Ti 03.03.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
Ke 04.03.2026 klo 11:30 - 14:15 (2 t 45 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
Ke 18.03.2026 klo 11:30 - 14:15 (2 t 45 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
To 26.03.2026 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
To 02.04.2026 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
Ke 08.04.2026 klo 08:15 - 11:00 (2 t 45 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
To 16.04.2026 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
Ke 22.04.2026 klo 11:30 - 14:15 (2 t 45 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
Ke 29.04.2026 klo 11:30 - 14:15 (2 t 45 min) |
3D sculpting GD00DT44-3011 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
Tavoitteet
- Opit mitä on digitaalinen kuvanveisto.
- Ymmärrät erot digitaalisen kuvanveiston ja mallinnuksen välillä.
- Opit käyttämään 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa.
- Ymmärrät realististen hahmojen ja orgaanisten muotojen perusmallinnuksen.
- Opit optimoimaan 3D-mallisi.
- Ymmärrät 3D-mallintamisen vaiheet pelituotannossa.
Sisältö
- Mitä digitaalinen kuvanveisto on?
- Mitä eroja digitaalisen kuvanveistämisen ja mallinnuksen välillä on?
- Kuinka käytät 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa?
- Kuinka mallinnat hahmoja ja orgaanisia muotoja?
- Kuinka optimoida mallisi retopologian avulla?
- Kuinka käyttää mallejasi pelimoottoreissa ja animaatioissa?
Arviointi
Taso 3 saavuttanut opiskelija pystyy:
- käyttää ammatillista sanastoa systemaattisesti.
- tunnistaa toisiinsa liittyvät tehtävät.
- käyttää ammattialan avainmalleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Kurssi koostuu aikatauluttomasta verkko-opiskelusta, jota täydennetään aikataulutetuilla verkkotunneilla. Aktiivinen osallistuminen näille aikataulutetuille tunneille on pakollista.
Opinnot suoritetaan Learn-alustalla, joka tulee käyttöön kurssin aloituspäivänä.
Opiskelijoilla on oltava internet-yhteys sekä video- ja ääniyhteys verkkotunneille.
Tehtävät on suoritettava ja palautettava yksilöllisesti annettuihin määräaikoihin mennessä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson oppimistehtävät perustuvat työelämän toimeksiantoihin.
Opintojaksolla tehdään työelämäprojekti ryhmätyönä.
Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä tuotteen kehittämiseen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t sisältäen työjärjestyksen mukaiset luennot, ryhmätyöskentelyn ja itsenäisesti työstettävät oppimistehtävät.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.