Siirry suoraan sisältöön

3D-skulptaus (5op)

Toteutuksen tunnus: GD00DT44-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 30.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Degree Programme in Game Design
Opettajat
Emilia Haanpää
Ryhmät
GDKV24SP
Game design, full-time studies
Opintojakso
GD00DT44

Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 45 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ti 13.01.2026 klo 12:45 - 16:15
(3 t 30 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
To 22.01.2026 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS10 Tietokoneluokka (26+1)
To 29.01.2026 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS10 Tietokoneluokka (26+1)
To 05.02.2026 klo 08:15 - 11:15
(3 t 0 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS05 Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
Ke 11.02.2026 klo 11:30 - 14:15
(2 t 45 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS10 Tietokoneluokka (26+1)
Ti 17.02.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS10 Tietokoneluokka (26+1)
Ti 03.03.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS10 Tietokoneluokka (26+1)
Ke 04.03.2026 klo 11:30 - 14:15
(2 t 45 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS10 Tietokoneluokka (26+1)
Ke 18.03.2026 klo 11:30 - 14:15
(2 t 45 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS10 Tietokoneluokka (26+1)
To 26.03.2026 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS10 Tietokoneluokka (26+1)
To 02.04.2026 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS10 Tietokoneluokka (26+1)
Ke 08.04.2026 klo 08:15 - 11:00
(2 t 45 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS10 Tietokoneluokka (26+1)
To 16.04.2026 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS10 Tietokoneluokka (26+1)
Ke 22.04.2026 klo 11:30 - 14:15
(2 t 45 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS10 Tietokoneluokka (26+1)
Ke 29.04.2026 klo 11:30 - 14:15
(2 t 45 min)
3D sculpting GD00DT44-3011
MS10 Tietokoneluokka (26+1)
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

- Opit mitä on digitaalinen kuvanveisto.
- Ymmärrät erot digitaalisen kuvanveiston ja mallinnuksen välillä.
- Opit käyttämään 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa.
- Ymmärrät realististen hahmojen ja orgaanisten muotojen perusmallinnuksen.
- Opit optimoimaan 3D-mallisi.
- Ymmärrät 3D-mallintamisen vaiheet pelituotannossa.

Sisältö

- Mitä digitaalinen kuvanveisto on?
- Mitä eroja digitaalisen kuvanveistämisen ja mallinnuksen välillä on?
- Kuinka käytät 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa?
- Kuinka mallinnat hahmoja ja orgaanisia muotoja?
- Kuinka optimoida mallisi retopologian avulla?
- Kuinka käyttää mallejasi pelimoottoreissa ja animaatioissa?

Arviointi

Taso 3 saavuttanut opiskelija pystyy:
- käyttää ammatillista sanastoa systemaattisesti.
- tunnistaa toisiinsa liittyvät tehtävät.
- käyttää ammattialan avainmalleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Kurssi koostuu aikatauluttomasta verkko-opiskelusta, jota täydennetään aikataulutetuilla verkkotunneilla. Aktiivinen osallistuminen näille aikataulutetuille tunneille on pakollista.
Opinnot suoritetaan Learn-alustalla, joka tulee käyttöön kurssin aloituspäivänä.
Opiskelijoilla on oltava internet-yhteys sekä video- ja ääniyhteys verkkotunneille.
Tehtävät on suoritettava ja palautettava yksilöllisesti annettuihin määräaikoihin mennessä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtävät perustuvat työelämän toimeksiantoihin.
Opintojaksolla tehdään työelämäprojekti ryhmätyönä.
Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä tuotteen kehittämiseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Opiskelijan työmäärä

• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t sisältäen työjärjestyksen mukaiset luennot, ryhmätyöskentelyn ja itsenäisesti työstettävät oppimistehtävät.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.

Siirry alkuun