Siirry suoraan sisältöön

Lisääntymisterveys ja äitiyshuolto (5op)

Toteutuksen tunnus: 599104315-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2019 - 14.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2019 - 31.07.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveysalan ja ensihoidon koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Terveydenhoitajakoulutus
Opettajat
Satu Untolahti
Riitta-Liisa Jukarainen
Vastuuopettaja
Satu Untolahti
Ryhmät
TH16S
Terveydenhoitaja, päivätoteutus
Opintojakso
599104315

Toteutukselle Lisääntymisterveys ja äitiyshuolto 599104315-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:ohjata ja tukea asiakkaita parisuhteeseen ja perhesuunnitteluun liittyvissä asioissasuunnitella, toteuttaa ja arvioida lasta odottavan perheen terveydenhoitajatyötä yhteistyössä perheen kanssaarvioida odottavan äidin ja sikiön terveyttä ja tunnistaa raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskitekijät sekä ohjata hoitoon tarvittaessasynnytyksen hoidon ja toimia äkillisessä synnytyksessäsuunnitella, toteuttaa ja arvioida vastasyntyneen lapsen ja hänen perheensä tuen tarvetta ja vahvistaa perheen voimavaroja ja osallisuutta

Sisältö

Naisen lisääntymisterveyden ongelmat ja niiden hoitotyö.Lapsettomuus ja perinnöllisyysneuvonta.Seksuaalisuus ja sen kohtaaminen hoitotyössä.Normaali raskaus, sikiön kehittyminen, synnytys, äkillinen synnytysLapsivuodeaika, imetysohjaus ja jälkitarkastus.Äitiyteen ja isyyteen kypsyminen ja sentukeminen

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla käytetään Moodle-oppimisympäristöä.
Opintojaksolla osoitettu verkkomateriaali (mm. THL, STM, Väestöliitto, Duodecim/Käypä hoito jne.) näyttöön perustuvan hoitotyön mukaisesti ja soveltuvin osin.
SKHOLE- verkko-opiskelumateriaali (soveltuvin osin).
Artikkelit, tutkimukset.
Kirjallisuus:
1. Äitiysneuvolaopas, suosituksia äitiysneuvolatoimintaan (THL opas 29). 2013. Klemetti R ja Hakulinen-Viitanen T (toim.). Juvenes Print – Suomen Yliopistopaino Oy Tampere. saatavissa:
SBN 978-952-245-972-5 (verkkojulkaisu)
ISSN 1798-0100 (verkkojulkaisu)
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-245-972-5
2. Kätilötyö. Paananen U, Pietiläinen S, Raussi-Lehto E, Äimälä M.2015 tai uudempi painos. Edita Publishing Oy. Soveltuvin osin.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Toteutus työjärjestyksessä olevan aikataulun mukaisesti

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opiskelijakohtaisesti/yksilöllisesti aikaisemmin hankittuun osaamiseen, osaamisen tunnistamiseen ja tunnustamiseen perustuen.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opiskelijakohtaisesti/yksilöllisesti aikaisemmin hankkittuun osaamiseen ja sen tunnustamiseen perustuen.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso sisältää koulussa tapahtuvaa laboraatioharjoittelua, mikä toteutuu lukujärjestyksen mukaisesti.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Yleiset uusintatenttipäivät.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op, 1 opintopiste on 27 tuntia opiskelijan työtä, jolloin 5 opintopisteen kokonaisuuden työmäärä on 135 tuntia/opiskelija.

Lisätietoja opiskelijoille

satu.untolahti@xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

AMK-arviointi: Kiitettävä (K5), hyvä (H3, H4), tyydyttävä (T2, T1), hylätty 0. Arviointi muodostuu kirjallisesti kokeesta, tehtävistä ja niiden esittämisestä sekä aktiivisesta osallistumisesta oppitunneille, opintokäynneille sekä käytännön harjoituksiin. Laboraatiotunneilla on 100 % läsnäolovelvoite.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteet:
Arvioitava oppimistehtävä.
Hyväksytysti suoritetutut välitehtävät.
Jatkuva arviointi: aktiivisuus ja osallistuminen. Laboraatioharjoitteluun, tehtävien esitysseminaareihin - edellytetään 100% osallistumista.

Hylätty (0)

Arviointikriteerit esitetty arvioitavan oppimistehtävän arviointimatriisissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arviointikriteerit esitetty arvioitavan oppimistehtävän arviointimatriisissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arviointikriteerit esitetty arvioitavan oppimistehtävän arviointimatriisissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arviointikriteerit esitetty arvioitavan oppimistehtävän arviointimatriisissa.

Siirry alkuun