Marketing communications and reporting of responsibility (5 cr)
Code: AV00FT65-3001
General information
- Timing
- 01.10.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Open UAS and Continuing education
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 3 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 01.10.2025 time 15:15 - 16:15 (1 h 0 min) |
Aloitustapaaminen: Vastuullisuudesta viestiminen ja raportointi AV00ES88-3002 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 29.10.2025 time 15:15 - 16:15 (1 h 0 min) |
Q&A: Vastuullisuuden markkinointiviestintä ja raportointi AV00FT65-3001 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 19.11.2025 time 15:15 - 16:15 (1 h 0 min) |
Q&A: Vastuullisuuden markkinointiviestintä ja raportointi AV00FT65-3001 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You are able to examine the elements of responsible marketing communications and their relevance to business.
You are able to evaluate the responsibility of your company's marketing communications and identify areas for development.
You know the models for reporting on corporate responsibility and know how to choose a suitable model.
Content
Transparency or glossy images? The company's communication informs customers and other stakeholders about the implementation of responsible operations. Factual, transparent communication brings competitive advantage and guides customers to make responsible choices.
What does responsibility mean in the decision-making and implementation related to marketing communications?
How can a company communicate its responsibility to its stakeholders?
What regulation guides the marketing communications of corporate responsibility?
What frameworks can be used for the reporting of corporate responsibility?
Evaluation
a. You can acquire, process, produce and critically evaluate and apply information related to marketing communications and reporting
e. You can evaluate strategic approaches and justify their use from a management and development perspective
Course material
Opiskelumateriaalina tutkimusartikkelit, PowerPointit, yritysten vastuullisuusraportteja sekä luentotallenteet, joita voi katsoa itselle sopivana aikana.
Tarkka opiskelumateriaali julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa.
Study forms and methods
Verkossa toteutettava opintojakso, joka sisältää yhteisiä tapaamisia sekä itsenäistä työskentelyä annettujen ohjeiden ja materiaalien pohjalta.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla hyödynnetään ajankohtaisia yritysten esimerkkejä sekä kansainvälisiä case-esimerkkejä.
Timing of exams and assignments
Yhteinen aloitustapaaminen Teamsissä 1.10 klo 15.15-16.15 . Toivottavaa on, että aloitustapaamiseen pääsee osallistumaan. Lisäksi on mahdollista osallistua Q&A-sessioihin (Teamsissaä): 29.10 klo 15.15-16.15 sekä 19.11 klo 15.15-16.15.
Omaan tahtiin etenevä verkko-opiskelu. Opintojakson suorittaminen hyväksyttävästi edellyttää kaikkien tehtävien tekemistä ajallaan.
Kirjallisuuslista ja lisämateriaalit Learn-verkko-oppimisympäristössä.
Oppimistehtävinä kehittämistehtäviä: Referaatin palautus 20.10.2025, Case-tehtävän palautus 10.11.2025 sekä lopputehtävän 8.12.2025.
Student workload
133 h, joka muodostuu muutamista yhteisistä tapaamista, materiaalin itsenäisestä opiskelusta sekä opintojakson tehtävien suorittamisesta.
Course part description
Opintojaksolla käsitellään ajankohtaisia vastuullisuusviestintään ja -raportointiin liittyviä teemoja niin akateemisen tutkimuksen kuin yritysesimerkkien kautta. Opiskelijat tekevät yksittäisiä tehtäviä esimerkiksi liittyen (oman organisaation) vastuullisuusviestinnän arviointiin sekä kehittämiseen sekä luoden pohjaa vastuullisuusraportoinnin aloittamiselle.
Further information
Tämä opintojakso sisältyy Xamk Pulsen tarjontaan.
Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle toteutukselle.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan opintojaksolla suoritettavat tehtävät arvioidaan arviointikriteerien mukaisesti.
Qualifications
Yritysvastuu ja muuttuva toimintaympäristö 5 op tai vastaavat tiedot
Vastuullinen toiminnan johtaminen 5 op tai vastaavat tiedot