Skip to main content

Physiotherapy interventions I (10 cr)

Code: FT00AD89-3003

General information


Enrollment
02.01.2019 - 14.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2019 - 21.05.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Helka Sarén
F2_Savonlinna Kuntoutus- ja terveysala
Pia Kraft-Oksala
Teacher in charge
Pia Kraft-Oksala
Groups
FTSA19KP
Physiotherapy, full-time studies
Course
FT00AD89
No reservations found for realization FT00AD89-3003!

Objective

You can describe the ethical, aseptic and ergonomic premises of physiotherapy practice and act accordingly in your work.
You can encounter people of different ages and create a professional relationship with them.
You can clarify human posture, movement, vital signs and need of assistive devices by interview, observation, palpation and appropriate measurement methods.
You can implement and execute appropriate postural care.
You are able to guide and assist in the transfer and movements of the human body, taking into consideration the physiological resources and capability.
You can plan and implement customer-oriented massage treatment by using basic classic massage techniques.
You can plan and implement a relaxation situation by using various kinds of relaxation methods.
You can plan and implement a group exercise session.
You can describe and implement physiotherapy counselling and guidance process.
You can use a reflection diary as a part of evaluation of your physiotherapy skills and knowledge.

Content

What are the ethical, ergonomic and aseptic premises of physiotherapy and how do you take them into account in your own actions?
What are joint motions?
How do you measure and estimate the mobility of joints?
How does a human turn around, sit up, stand up and walk?
How do you observe and evaluate human posture, movement and gait?
How do you assess the need for an assistive device?
How do you examine and assist the respiratory and circulatory functions?
How do you palpate the human structure?
How do you evaluate the motor skills and motor control of people in different ages?
How do you describe physiotherapeutic counselling and guidance process?
How do you execute patient-oriented postural care?
How do you guide and instruct the human posture, transfer and ambulatory movements?
How do you plan and execute a massage therapy session?
How do you plan and execute a relaxation session?
How do you plan and execute a group exercise session?
Which factors are present when you create an interactive relationship with other people?
How you create a practical relationship with different-aged people and with their relatives?
How do you reflect your own physiotherapy skills and knowledge?

Evaluation

a – g (entry level know-how and skills).

Course material

Opetuksen alussa erikseen sovittu materiaali.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä tai organisaatiossa voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit opintojesi tekemisestä työpaikallasi. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö).

Timing of exams and assignments

Osaamisen osoittamisen uusinta on elokuussa 2019.

Student workload

10 op, josta lähiopetusta n. 100 tuntia sisältäen osaamisen osoittamisen tilanteen. Itsenäistä, ohjattua harjoittelua 170 tuntia.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tehtävien tekeminen ja palauttaminen annetussa aikataulussa.
Osaamisen osoittamisen tilanteen läpäiseminen hyväksytysti.

Go back to top of page