Siirry suoraan sisältöön

Character animation and motion capture (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU22-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 28.02.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
Degree Programme in Game Design
Opettajat
Marko Siitonen
Brenda Jiménez
Vastuuopettaja
Marko Siitonen
Ryhmät
GDKV18SP
Game design, full-time studies
Opintojakso
GD00CU22
Toteutukselle GD00CU22-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

You learn how to create animated 2D and 3D characters.
You learn to set up motion capture system and capture motion data.

Sisältö

How to create 3D character models, bones, skinning and rigging.
How to animate 2D characters and make sprite sheets?
What is motion capture?
What different technologies can be used to capture motion?
What is the motion capture workflow?
How to calibrate a motion capture system, set up markers and capture motion.
How to capture multiple actors and/or objects simultaneously?
How to clean up and edit the capture data?
How to utilise motion capture data in 3D animation?

Arviointi

The course "Character animation and motion capture" is located in the entry-level of your studies. The assessment emphasises criteria a and e. A student who has reached level 3 is able to
a. use professional motion capture and animation vocabulary systematically.
e. use the 2D/3D and motion capture software and techniques of the professional field. Edit motion capture data and apply it into 3D models.

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Studiotyöskentely liikkeenkaappausjärjestelmällä. Liikedatan hyödyntäminen 3d hahmossa.

Esitietovaatimukset

Required studies of 3D Production module and Basics of 2D animation or equivalent skills.

Siirry alkuun