Character animation and motion capture (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU22-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 14.12.2020 - 14.01.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2021 - 28.02.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 10 - 25
- Koulutus
- Degree Programme in Game Design
- Opettajat
- Marko Siitonen
- Brenda Jiménez
- Vastuuopettaja
- Marko Siitonen
- Ryhmät
-
GDKV18SPGame design, full-time studies
- Opintojakso
- GD00CU22
Tavoitteet
You learn how to create animated 2D and 3D characters.
You learn to set up motion capture system and capture motion data.
Sisältö
How to create 3D character models, bones, skinning and rigging.
How to animate 2D characters and make sprite sheets?
What is motion capture?
What different technologies can be used to capture motion?
What is the motion capture workflow?
How to calibrate a motion capture system, set up markers and capture motion.
How to capture multiple actors and/or objects simultaneously?
How to clean up and edit the capture data?
How to utilise motion capture data in 3D animation?
Arviointi
The course "Character animation and motion capture" is located in the entry-level of your studies. The assessment emphasises criteria a and e. A student who has reached level 3 is able to
a. use professional motion capture and animation vocabulary systematically.
e. use the 2D/3D and motion capture software and techniques of the professional field. Edit motion capture data and apply it into 3D models.
Opiskelumateriaali
Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti:
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti:
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).
TKI ja työelämäyhteistyö
TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Studiotyöskentely liikkeenkaappausjärjestelmällä. Liikedatan hyödyntäminen 3d hahmossa.
Esitietovaatimukset
Required studies of 3D Production module and Basics of 2D animation or equivalent skills.