Lasten ja nuorten psykiatrinen hoitotyö (5 op)
Toteutuksen tunnus: H25C401-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2019 - 14.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 14.01.2019 - 15.05.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Sosiaali- ja terveysalan koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
- Opettajat
- Anne Ulmanen
- Vastuuopettaja
- Anne Ulmanen
- Ryhmät
-
S2516SNASairaanhoitaja, päivätoteutus
-
S2516SNBSairaanhoitaja, päivätoteutus
- Opintojakso
- H25C401
Tavoitteet
Käytät ajankohtaista ja näyttöön perustuvaa tietoa perehtyessäsi lasten ja nuorten psykiatrisiin haasteisiin ja hoitotyöhön. Reflektoit varhaisen vuorovaikutuksen, kiintymyssuhdetyylin ja persoonan merkitystä hoitosuhdetyössä. Osoitat perehtyneisyyttä vuorovaikutusilmiöihin lasten ja nuorten psykiatrisessa hoitotyössä. Sovellat tietoa yksilön ja perheen kehitystehtävistä kohdatessasi eri-ikäisiä lapsia ja nuoria sekä heidän perheitään. Tiedät yksilö- ja perhehoitotyön toimintaperiaatteita. Osaat kohdata haasteellisessa elämäntilanteessa olevan perheen arvostaen heidän omaa asiantuntijuuttaan. Tarkastelet omaa ammatillisuuttasi, jaksamistasi ja niitä edistäviä tukimuotoja.
Sisältö
Miten käytät omaa persoonaasi työvälineenä lasten- ja nuorten psykiatrisessa hoitotyössä? Millainen on varhaisen vuorovaikutuksen ja kiintymyssuhteen merkitys luottamuksellisen hoitosuhteen rakentumiselle? Mitkä ovat ammatillisen kohtaamisen ja hoitosuhdetyön erityispiirteet lasten ja nuorten psykiatrisessa hoitotyössä? Mitkä ovat perhehoitotyön periaatteet? Millaisia menetelmiä sairaanhoitaja voi käyttää perhehoitotyössä? Mikä auttaa kehittymään ammatillisesti ja tukee jaksamista lasten ja nuorten psykiatrisessa hoitotyössä?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan Moodlessa
TKI ja työelämäyhteistyö
ei
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Moodlekokeen uusinta sovitaan opettajan kanssa
Opiskelijan työmäärä
27t/opintopiste
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Verkkotehtävät tehty hyväksytysti vähintään tasolla H3. Moodlekoe on suoritettu hyväksytysti. 60p/100p
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkossa
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Arviointikriteereiden taso 3, valmistumisvaihe a. Osaat käyttää laaja-alaisesti ja asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa. b. Arvioit käyttämiäsi tietolähteitä monipuolisesti ja kriittisesti. c. Osaat työskennellä tiimin jäsenenä sekä huomaat ja kuvaat ammattialan ongelmia. d. Osaat arvioida toimintaasi asiakastilanteissa. e. Osaat valita tarkoituksenmukaisesti hoitotyön lähestymistavat ja menetelmät perustellen valinnan. f. Osaat edistää tiimin tavoitteellista toimintaa. g. Edistät eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan aktiivisuuden seuranta: opiskelijan osallistuminen keskusteluihin, yksilö- ja ryhmätehtävien tekoon. Opiskelijan aktiivinen osallistuminen arvioitavan ryhmäesseen kirjoittamisprosessiin. Tehtävät ovat tehtäväksiannon mukaisia. Käytetty näyttöön perustuvaa tietoa ja hyvää lähdekritiikkiä.
Hylätty (0)
Moodlekoe <60p
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Moodlekoe 60p-75p
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Moodlekoe 76p-95p
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Moodlekoe 96p-100p
Esitietovaatimukset
Mielenterveys- ja päihdetyön perusopinnot suoritettu