Siirry suoraan sisältöön

Palvelujohtaminen ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CY42-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2019 - 14.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2019 - 28.04.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Jarmo Nummela
Vastuuopettaja
Jarmo Nummela
Ryhmät
LTMI17SPA
Liiketalous, päivätoteutus
Opintojakso
LT00CY42
Toteutukselle LT00CY42-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat määritellä palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja toimia niiden mukaisesti
Osaat arvioida palvelujen laatua ja osoitat perehtyneisyyttä palvelujen laadun johtamiseen
Osaat arvioida palvelujen hinnoittelua ja kannattavuutta

Sisältö

Mitä on palvelutalous ja miten digitaalinen toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa palveluliiketoimintaan?
Mitä ovat palvelujen erityispiirteet ja kulutus- ja käyttöprosessi?
Miten määritellään ja johdetaan palvelujen laatua?
Mitkä tekijät vaikuttavat palvelujen hinnoittelutilanteeseen ja kannattavuuteen?
Miten palvelutarjoomaa johdetaan?
Mitkä ovat palvelujen markkinoinnin erityispiirteet?

Arviointi

d) osaat arvioida palvelujen laatua ja laadun kehittämiskohteita
e) osaat valita seurantaan ja arviointiin liittyvät tarkoituksenmukaiset menetelmät ja mallit ja perustella valinnan

Opiskelumateriaali

Grönroos, C. (2009) Palvelujen johtaminen ja markkinointi. WSOYpro Oy. Helsinki

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

1-5

Siirry alkuun