Palvelujohtaminen ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY42-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.01.2019 - 14.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
07.01.2019 - 28.04.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Toimipiste
- Mikkelin kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Jarmo Nummela
- Vastuuopettaja
- Jarmo Nummela
- Ryhmät
-
LTMI17SPALiiketalous, päivätoteutus
- Opintojakso
- LT00CY42
Tavoitteet
Osaat määritellä palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja toimia niiden mukaisesti
Osaat arvioida palvelujen laatua ja osoitat perehtyneisyyttä palvelujen laadun johtamiseen
Osaat arvioida palvelujen hinnoittelua ja kannattavuutta
Sisältö
Mitä on palvelutalous ja miten digitaalinen toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa palveluliiketoimintaan?
Mitä ovat palvelujen erityispiirteet ja kulutus- ja käyttöprosessi?
Miten määritellään ja johdetaan palvelujen laatua?
Mitkä tekijät vaikuttavat palvelujen hinnoittelutilanteeseen ja kannattavuuteen?
Miten palvelutarjoomaa johdetaan?
Mitkä ovat palvelujen markkinoinnin erityispiirteet?
Arviointi
d) osaat arvioida palvelujen laatua ja laadun kehittämiskohteita
e) osaat valita seurantaan ja arviointiin liittyvät tarkoituksenmukaiset menetelmät ja mallit ja perustella valinnan
Opiskelumateriaali
Grönroos, C. (2009) Palvelujen johtaminen ja markkinointi. WSOYpro Oy. Helsinki
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
1-5