Siirry suoraan sisältöön

Navigointilaitteet (2 op)

Toteutuksen tunnus: MK00DQ94-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
05.04.2021 - 16.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Logistiikan ja merenkulun koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
12 - 40
Koulutus
Merenkulun koulutus, merikapteeni
Opettajat
Alexander Shaub
Vastuuopettaja
Alexander Shaub
Ryhmät
MKKT20SP
Merikapteeni, päivätoteutus
Opintojakso
MK00DQ94
Toteutukselle MK00DQ94-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Tieto, ymmärrys ja taito:
- alusten navigointilaitteiden toiminnan perusteista ja käytöstä navigoinnin turvallisuuden edistämiseksi
- laitteiden tuottaman tiedon luotettavuuden ja virheiden arvioinnista

Sisältö

Aluksen navigointilaitteet:
- magneettikompassi
- hyrräkompassi
- (D)GPS
- loki
- kaikuluotain
- AIS
- VDR
- autopilot

Arviointi

Opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
- käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Lisäksi arvioinnissa käytetään STCW-säännöstön taulukossa A-II/1 sarakkeen 4 mukaisia osaamisen arvioinnin kriteerejä:
- kyky käyttää laitteita ja soveltaa tietoja oikein
- toiminnan tarkastukset ja testit navigointilaitteille noudattaa valmistajan suosituksia ja hyvää merimiestapaa
- magneetti- ja gyrokompassien virheet määritetään ja huomioidaan oikein suunnille ja suuntimille
- valittu ohjausmuoto on sopivin vallitseviin sää -, meri- ja liikenneolosuhteisiin sekä aiottuihin manöövereihin nähden

Opiskelumateriaali

Opiskelu materiaalit ovat Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaisesti opetukseen ja ohjaukseen. Luento tunnit luokassa, laiteiden tutustaminen ja opiskelijan esitykset.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
n/a
Työhön integroitu oppimisväylä:
Keskustelu opettajan kanssa ja tarvittaessa HOPS-suunnittelu yhdessä opintovastaavan kanssa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan esityksien arviointi ja aktiivinen osallistuminen keskustelussa luokassa.
. .

Siirry alkuun