Skip to main content

Developing client-oriented methods for promotion of functional capacity (10 cr)

Code: MO00CV46-3002

General information


Enrollment
15.08.2019 - 30.08.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.09.2019 - 24.04.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
6 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 28
Degree programmes
Master's Degree Programme in Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity
Teachers
Arto Pesola
Merja Reunanen
Eija Karjalainen
NN2 SAKO_Savonlinna
Teacher in charge
Merja Reunanen
Groups
MOSA19SY
Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity, master studies
Course
MO00CV46
No reservations found for realization MO00CV46-3002!

Objective

You can observe and promote your client’s functional capacity considering her/his individual resources, meanings and needs in connection with her/his working, operational and living environment.
You can ensure and empower your client and her/his meaningful others to participate in rehabilitation planning and decision-making in rehabilitation service system.
You can deepen and share your knowledge in assessment of functional capacity, agency and needs for services by applying methods of your field and taking advantage of multidisciplinary and international knowledge.
You can deepen and apply multidisciplinary knowledge and evidence-based methods for promotion of your client’s rehabilitation and welfare.
You can enhance your client’s every-day activities by taking advantage of her/his social network and peers.
You can evaluate, develop and innovate your working methods in client-oriented guidance and work practice.

Content

How do you identify your client’s life situation, expectations and needs?
How do you empower your client and her/his meaningful others to assess her/his individual resources, functional and working abilities and service needs?
How do you strengthen your client’s role and motivation as a participant in the various stages of rehabilitation process and in different environments?

How do you ensure multidisciplinary collaboration to support individual rehabilitation process?

How do you enhance and innovate client-oriented rehabilitation planning and service coordination / service supervision?

How do you apply and innovate the use of evidence-based and multidisciplinary knowledge based methods at the interfaces of rehabilitation service system?

How do you take advantage of nature, culture and art-oriented methods in rehabilitation?

How do you develop and innovate your own expertise and work practice using multidisciplinary approach?

Course material

Osa opiskeluaineistosta löytyy Moodlesta opintojakson alkaessa. Oppimistehtäviin sisältyy opiskelijan itsenäistä, tehtäviin soveltuvaa tiedonhakua ohjatun aineiston lisäksi.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaisesti lähiopiskeluun, joka pääsääntöisesti toteutuu asiantuntija-alustuksiin ja ohjaukseen perustuvina toiminnallisina ja moniammatillisina työpajoina ja perustuvat opiskelijoiden aktiiviseen osallistumiseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti ja/tai pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Kaikki yamk-opinnot integroidaan työelämän yhteyksiin oppimistehtävillä, jolloin tietoperusta ja käytännön kokemus tukevat toisiaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit nopeuttaa opintojasi tekemällä opintojaksoon sisältyvät itsenäiset tehtävät oman aikataulusi mukaan.

Student workload

Opintojakson kokonaisuus (2019-2020) 10 op = 270h opiskelijan työtä.
Syksyllä opiskelijan työnmäärä on 4 op, josta lähiopiskelua on 16 h 12.9.- 10.10.2019 välisenä aikana ja sen lisäksi itsenäistä ja pienryhmien verkkotyöskentelyä ja tehtäviä 92 h.
Opintojakso jatkuu keväällä 2020, 6 op.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osaa
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa kuntoutumisen edistämisen menetelmistä
b. ratkaista kuntoutumisen edistämiseen liittyviä vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää asiakaslähtöisiä toimintoja itsenäisesti
e. arvioida kuntoutumista edistäviä strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
f. työskennellä itsenäisesti kuntoutumisen asiantuntijatehtävissä tai oman alan yrittäjänä
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä

Further information

Lähiopiskelu toteutuu Xamkin Savonlinnan kampuksella syksyllä 2019:
12.9.2019 4h
13.9.2019 6h
10.10.2017 6h
Keväällä 2020:
neljä lähiopiskelupäivää, joista yksi Xamkin Mikkelin kampuksilla.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Käytetään Xamkin YAMK-arviointikehikkoa.

Assessment criteria, fail (0)

• ei yllä tyydyttävälle tasolle.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

You can
a. find, study, produce and evaluate data comprehensively in their field of expertise.
b. solve problems in research, development and innovation
c. evaluate and manage operations involving individuals and teams.
d. be responsible for operations and develop them.
e. use different strategic approaches in management.
f. work in the expert duties of their professional field or as entrepreneurs
g.communicate accurately both in spoken and written native language and use foreign language data.

Assessment criteria, good (3-4)

You can
a. find, study, produce and evaluate critically multidisciplinary data in their field of expertise.
b. solve demanding problems in research, development and innovation
c. evaluate and manage independently operations involving individuals and teams.
d. be responsible for operations and develop them independently.
e. evaluate different strategic approaches and justify their use in terms of management and development.
f. work independently in the expert duties of their professional field or as entrepreneurs.
g. communicate proficiently and systematically in their spoken and written native language and in one foreign language.

Assessment criteria, excellent (5)

You can
a. evaluate and make critical use of multidisciplinary data in their field of expertise by producing new points of view.
b. solve creatively complex problems in research, development and innovation
c. evaluate and manage independently and successfully operations involving individuals and teams.
d. be responsible for operations and develop them independently and systematically
e. use new strategic approaches as management tools in complex and unfamiliar situations.
f. work independently in demanding expert duties of their professional field or as entrepreneurs
g. communicate and interact in demanding international contexts of their field of expertise.

Go back to top of page